Farverum??

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja stop jeres piv så skulle i prøve og kæmpe med filer fra 1dsm3 så kan vi snakker om plads problemer :)

Især når der så skal laves backup af det hele.

Nu er det vist dig der skal lade være med at pive. Slet lortet eller køb én eller flere store harddiske :))

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Nu er det vist dig der skal lade være med at pive. Slet lortet eller køb én eller flere store harddiske :))

Kan jo ikke slette det når det ikke er lort og i arbejdsøje. Hvis jeg laver noget til en kunde så er det en raw på ca 25mb + jpg ca 5-6mb + tiff 150-300mb så det bliver sgu noget pr. fil.

Men som du siger jeg køber bare diske. Har 6 sidende i maskinen plus min server og ekstern disk så jeg overlever nok.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Ha ha.. ja det er godt et harddiske ikke er verdens dyreste ting
    Jeg har også mine "vigtigeste" billeder liggende på 2 HDér
    og har i øvrigt opdaget til min frygt at de aller første billed backup´s jeg har brændt dem kan jeg ikke åbne mere (måske 10 år gamle) Brænder i andre dem ned? og på hvad ??

_WHAT_: jeg håber da det kommer en dag :razz: er dit kun hobby? eller laver du en lille "skilling "?
    Edit: ok du er fotograf ;)

Merling

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja stop jeres piv så skulle i prøve og kæmpe med filer fra 1dsm3 så kan vi snakker om plads problemer :)

Især når der så skal laves backup af det hele.

Skal vi bytte ? Jeg ser ingen problemer i billedstørelsen. jeg har et 20D kun gået 25.000 eksponeringer.

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool

Skal vi bytte ? Jeg ser ingen problemer i billedstørelsen. jeg har et 20D kun gået 25.000 eksponeringer.

Hehe har også haft et 20D, men nu bruger jeg 1dsm3 og 5D og skal vist aldrig forlade FF. Det er bare så meget mere nice at arbejde med :)

• Kom lige i tanke om noget.

Når i skyder jpg så prøv og kig lidt på de picture styles som kameraet kan. Der er mulighed for at hente nogen ned fra canon et eller andet sted som er ret gode og kan spare lidt efter behandling.

Har set nogen som gav en del bedre hud toner f.eks.