Genoprettelse efter formatering

  • Halløjsa,


    Da jeg kom hjem i dag så jeg at min bror havde efterladt en lille gul post-it på mit bord hvor der stod at han havde fucked noget lidt op, jeg tænker, hvor galt kan det have gået for ham, han skulle bare formatere en ekstern og installere et styresystem på den for en ven, eksternen var sluttet til min PC. Jeg starter pc'en op og får fejl meddelesen at den ikke kan finde et operativ system, hmmmm tænker jeg så, jeg finder min Vista disc og begynder at se om jeg kan finde noget derinde, det kan jeg ikke, det viser sig så, at i han infinite visdom har slettet mit styresystem Vista 64x Ultimate, og mit S: drev på 50gb og 337gb.


    Så er mit spørgsmål så lige, er der mulighed for at genoprette ALLE mine filer, både på den partition med styresystem og den store partition som ikke er styresystemet uden at miste noget? Eller i hvertfald et minimalt tab? Har ikke lyst til at miste min 380gb data med eksamensopgaver til mandag næste uge.


    Mine specifikationer er som følgende hvis det nu har noget at sige:


    Vista 64x Ultimate
    Asus M2N-E Motherboard
    AMD X2 2,6GHz processor
    Geforce 8800 GTS 640mb
    4 x 1gb PC6400 Ram
    2 x 500 gb harddisk (Hvor af den ene er den med filerne på)
    1 x 200 gb harddisk


    Jeg håber virkelig der er en måde at få genskabt disse ting på.


    På forhånd tak.


    ~ Jens

  • Det er jeg da rimelig sikker på man godt kan, mener jeg da jeg har hørt noget om førhen, eller er jeg helt galt på den? Mener jeg har hørt om et program der hed noget med Data get back eller sådan noget, men kan ikke helt finde ud af sådan nogle programmer, så det er derfor jeg meget gerne vil have lidt hjælp, hvis de da findes :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Du kan ikke genoprette filer hvis der er blevet formateret, desværre


    Det kommer helt an på hvilken metode der er brugt til at formatere.


    Der findes som regel to måder at formatere på, en "Ekspres" og en normal, ekspres metoden sletter som regel kun "Indholds fortegnelsen", dvs at alle filerne er der stadigvæk.


    Den normale metode (Som tit tager over en time for et stort drev) overskriver hele drevet med 0´er og derfor er både filer og indholds fortegnelsen væk.


    Men selvom der kun er brugt ekspres formateringen er det næsten aldrig muligt at få 100% tilbage, og et styresystem kan du ikke få til at fungere igen uden at have lavet en decideret backup eller Ghost af drevet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr