En udemærket CPU jeg har fået fat i? E8200 @ 3600Mhz / stock volt

• Heysa Tweakers!

Jeg skulle lige høre om min processor er udemærket?
    Jeg ved ikke umiddelbart helt præcist hvor meget de E8200 OC'er ved stock volt, men har set at mange kan komme op på 4Ghz når volten hæves. Tror bestemt ikke jeg har nået max endnu, men har på fornemmelsen at den kan noget den her cpu.
    Alt er standard volt, det eneste der er hævet er FSB'en til 450Mhz.

Min er bare kølet med en Zalman CNPS9700 @ 5volt.

Any comments?

[Blocked Image: http://img11.imagevenue.com/loc834/th_47548_Capture_122_834lo.JPG]

• Har ikke presset min helt endnu, men kører 3.4Ghz også stock volt.. :)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af noxon
    Det er i hvertfald ikke dårligt ;)

Nææh.. Synes at den er hurtig nok i forvejen!
    Går fra en E6550 - Kan tydeligt mærke forskel :D

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Argh, hvad sker der.. Ifølge CoreTemp (Nyeste Udgave) er min CPU, IKKE overclocket 55 grader!
    Er det mit P5E der er helt i skoven?

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• ville ønske der fandtes et knap så dyrt mobo med de features jeg skal bruge og til ddr2 ram :( mit p4w dh deluxe vil bare ikke så højt ....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    ville ønske der fandtes et knap så dyrt mobo med de features jeg skal bruge og til ddr2 ram :( mit p4w dh deluxe vil bare ikke så højt ....

Køb nyt din Nerd. :))

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• problemet er at jeg skal bruge wifi, 2 netkort (giga) samt asus smarte raid via jumper system og ddr2 ....og så skal det oc som ind i helv...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

problemet er at jeg skal bruge wifi, 2 netkort (giga) samt asus smarte raid via jumper system og ddr2 ....og så skal det oc som ind i helv...

?? Findes sådan et kort? Lyder rimelig syret det du søger. Via Jumpere du er da en Nerd. :))
    Det med de 2 giga kort kan jo sagtens gøre med pci cards men at det skal være via jumpere gør det specielt. Forenkle det lidt så finder vi et nyt mobo der gør dig tilfreds. ;)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

?? Findes sådan et kort? Lyder rimelig syret det du søger. Via Jumpere du er da en Nerd. :))
    Det med de 2 giga kort kan jo sagtens gøre med pci cards men at det skal være via jumpere gør det specielt. Forenkle det lidt så finder vi et nyt mobo der gør dig tilfreds. ;)

mit asus bundkort er jo fyldt med udstyr...og tror sq kun det er asus deluxe modeller der er en chance for ....men har ikke set et x38 board med wifi deluxe og ddr2 ram endnu....og 1800kr for et bundkort synes jeg ærlig talt er pebret....

mit asus bundkort er jo fyldt med udstyr...og tror sq kun det er asus deluxe modeller der er en chance for ....men har ikke set et x38 board med wifi deluxe og ddr2 ram endnu....og 1800kr for et bundkort synes jeg ærlig talt er pebret....

DDR2 er jo ikke noget problem (heldigvis), trådløst kan vel klares med et udvidelseskort hvis det endelig er. Bare for at have flere modeller at vælge imellem om ik andet. Men ja et bundkort kan hurtigt blive en halvdyr fornøjelse. Men det er jo egentlig også grundlaget for resten af computeren hvis man er lidt semi-kræsen, så helt billig kan man jo ikke forvente at det skal være. Men man kan vel finde et glimrende P35 bundkort til relativt få penge efterhånden.

Raid via jumper ? Hvorfor ?

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

DDR2 er jo ikke noget problem (heldigvis), trådløst kan vel klares med et udvidelseskort hvis det endelig er. Bare for at have flere modeller at vælge imellem om ik andet. Men ja et bundkort kan hurtigt blive en halvdyr fornøjelse. Men det er jo egentlig også grundlaget for resten af computeren hvis man er lidt semi-kræsen, så helt billig kan man jo ikke forvente at det skal være. Men man kan vel finde et glimrende P35 bundkort til relativt få penge efterhånden.

Raid via jumper ? Hvorfor ?

det er meget nemmere at sætte op (flyt en jumper) og jeg er sikker på jeg ikke ved en fejl kommer til at slette det der er på mit nuværende array når jeg skifter :) ...men det er ikke et decideret krav...men 2 giga er , og har ikke just plads til flere indstikskort...måske 1 faktisk..bruger min pc som router når jeg holde lan og får folk op med bærbare som der skal serviceres.