core temp eller bios temp

• hvilken temperatur skal man rette sig efter??

core temp siger 67 grader
    og bios siger 78 grader

det er på en q6600 som sidder på et maximus formula

bruger pt en scythe mugen køler og det er da det den værste lorte køler, køleren er sikkert fin hvis den ellers var til at få til at sidde bare nogenlunde ordentligt,

så jeg har bestilt noget andet køling, ville egentligt bare vide hvilke temps man skal rette sig efter

• stol på coretemp, der skulle du meget gerne have aflæsning af temp på de enkelte kerner.

• men hvis det er idle, så sidder den helt sikkert ikke godt nok......vi har en q6600 @ 3,6 med en scythe ninja, der max bliver 60 @orthos.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af boon
    er slet ikke i tvivl om at den ikke sidder godt nok!!! synes bare ikke den kan sidde så meget anderledes, synes det er en latterlig måde at montere en cpu køler på!

På min kogeplade (Pentium D) havde jeg ikke kommet nok termisk pasta på med det resultat at CPU blev alt alt for varm. faktisk så varm at man lige kunne nå ind i bios før den lukkede ned. med den rigtige mængde termiske pasta så kommer den ikke over 40 grader under load (vandkøling).

noget andet man lige kan gøre er at plane/lappe cpu'en så dens overflade ikke langere kan forveksles med en talerken.

• jeg bruger artic silver 5, det fik jeg anbefalet! skal jeg se mig om efter noget andet, for har osse mig selv lidt mistænkt for ikke at have puttet nok på,

synes bare det er svært at vide hvor meget der skal på?

Oprindeligt indlæg af boon
    det hjalp at putte lidt mere pasta på. har nu 32 grader idle og 46 load, dog uden OC

Man kommer ikke mere pasta på. man renser det helt væk og påfører noget nyt. af en elleranden årsag bliver det ikke godt hvis man bare påfører noget nyt. og specielt ikke med AC5 som hærder. Jeg prøvede det samme med det stg-1 fra zallman jeg bruger og der tabte jeg lige 4 grader. (44 mod 40 ved load)