(on the) EDGE?!?

• EDGE - det her ret så hurtige mobile net (ihvertfald når vi snakker hente et musik nummer i ny og næ eller læse lidt RSS nyheder)

Hvilke mobil net udbydere har det?!?

Jeg har Telia nu og DE har det, men syntes ikke rigtigt deres abonnements form passer mig, f.eks. så betaler jeg lige pt. 199,- for bare at have mit nummer hos dem, det må kunne gøres billigere...!

Jeg har en Nokia 8800 (den sorte russiske udgave, ikke Sirrocco) som både har EDGE og HSCSD som kunne være et alternativ, men hvem har så dét?!?

:ph34r:

• Så vidt jeg ved er Telia de eneste som tilbyder EDGE i DK.
    HSCSD er den gamle "circuit-switched" data-overførselsmetode, hvor du betaler for den tid du er på (ligesom med et modem) i modsætning til GPRS, EDGE og 3G.

Din 8800 understøtter også GPRS, så det kan du bruge til at overføre data med hvis du vælger en anden udbyder en Telia.

Oprindeligt indlæg af Zulu
    Så vidt jeg ved er Telia de eneste som tilbyder EDGE i DK.
    HSCSD er den gamle "circuit-switched" data-overførselsmetode, hvor du betaler for den tid du er på (ligesom med et modem) i modsætning til GPRS, EDGE og 3G.

Din 8800 understøtter også GPRS, så det kan du bruge til at overføre data med hvis du vælger en anden udbyder en Telia.

Hmm nå ja... Måske man bare skulle hoppe tilbage til Telmore som jeg ellers forlod dengang TDC overtog dem, det er ihvertfald billigere end hvad jeg har nu!

• TDC har EDGE netværk nogen steder lige nu, men det er vist ikke over hele landet. Som jeg har læst det, vil de bruge EDGE i de områder hvor der ikke vil satses på 3G (yderområder). Men der står også i den her artikel, at de vil udbygge deres netværk med EDGE i byerne. Link til Business.dk

Desværre kan jeg ikke finde et dækningskort, som viser hvor der er dækning.