Nyt Grej købt - Sony A200 18-70 :-)

• Glæder mig os til og få nogle gode billeder, lige nu bliver mit bette 1GB hurtigt fyldt op med skud hvor jeg prøver og fatte bare lidt af de mange funktioner :D

Når vi lige snakker CF kort er Sandisk Ultra II hurtigt nok til mit Kamera, eller skal jeg op og have Extreme III for at kortet ikke bliver en begrænsning ?

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Ultra II er mere end fint nok til det du skal bruge kameraet til :)
    Lagde lige mærke til at du har købt et par UV filtre også, hvis jeg var dig ville jeg tage ned og få pengene tilbage for dem.

Digital kameraer er slet ikke UV følsomme på samme måde som Analog kameraer var, desværre er der mange fotohandlere som ser sit snit til at tjene lidt ekstra på de ekstremt "nødvendige" UV filtre.

Der er mange der så vil sige at et UV filter beskytter dit front element, det er også korrekt hvis du skal skyde tæt på saltvand hvor der kan komme stænk på front elementet, men erfaringen har vist mig at en modlysblænde beskytter ligeså godt uden tabet af lys og billedkvalitet (uanset hvor lille).

Når du tænker over det så ville det da også være mærkeligt at du skulle forbedre billedkvaliteten ved at sætte et ekstra stykke glas foran objektivet, men det er der utroligt mange meninger om, nu har du bare fået min :)

Glæder mig som alle andre til at se billeder fra din hånd :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Hvis du forresten er helt nybegynder indenfor DSLR verdenen og terminologien bag, så er disse kurser en stor hjælp: Videokurser

Du skal dog oprette en bruger, men det er gratis og er ikke kun for Canon brugere.
    Der er lige nu over 20+ videokurser som dækker alt fra lysmåling til portræt fotografering til brug af flash, og der kommer ca 1-2 nye kurser om måneden.

De er ikke specielt tekniske og jeg kunne ønske de var mere dybdegående, men de var uundværlige for mig i den første uges tid efter jeg fik mit kamera, jeg kan stadigvæk finde på at se nogle af kurserne for anden gang.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Ultra II er mere end fint nok til det du skal bruge kameraet til :D

Super, så kan jeg få lidt mere plads for pengene :D

Lagde lige mærke til at du har købt et par UV filtre også, hvis jeg var dig ville jeg tage ned og få pengene tilbage for dem.

Digital kameraer er slet ikke UV følsomme på samme måde som Analog kameraer var, desværre er der mange fotohandlere som ser sit snit til at tjene lidt ekstra på de ekstremt "nødvendige" UV filtre.

Har jeg også senere læst mig til at jeg skulle, jeg har bare allerede åbnet dem begge eftersom jeg slet ikke kunne vente med og lege :$

Begge har kostet mig 250 kr, så selfølgelg ikke en formue men da stadig lidt ærgeligt.

Glæder mig som alle andre til at se billeder fra din hånd :)

Takker, og gør jeg også selv :D ... Lige pt har jeg fået læst de Foto Teknik guides inde på Fotostart, hvilket lige har givet mig en ide om hva tingene er.

Og de film der vil jeg da klart lige se på når jeg får tid til det, takker ;)

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm