Kølehoved til 8800 GTS (G92)

• Jeg har netop bestilt et BFG 8800 GTS OC (G92) men mangler et nyt kølehoved.
    Det skal helst være Full Cover
    Har set mig lidt varm på et EK FC88 Acetal da det umiddelbart har fået gode anmeldelser, passer designmessigt til det hoved jeg har på NB, og da det tiltaler mig at man kan tilslutte slangerne på begge sidder, (gør det noget nemmer at få en optimal slangføring, især hvis jeg skulle finde på at køre SLI). :clap:

Er der nogen som har erfaring med dette kølehoved eller kan anbefale et andet kølehoved... helst i samme prisklasse, men gerne billigere da budgettet allerede er presset :rolleyes:

Jeg har overvejet at skifte til 10/12mm high flow fittings i samme omgang ...er det noget jeg vil kunne mærke på mine temps? (ville så køre NB og evt senere mosfets, HDD's mm i et seperat loop med 10/8 push-on).

Edit: Typos :oops:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Rettet 3 gange, sidst af Ciric ().

• Jeg har dette køle hoved.
    Desværre er kortet det skal sidde på ikke ankommet endnu. Men det er ok forarbejdet. lapningen generelt dårlig på kølehovedet. hvor der skal være kontakt med ram betyder det ikke noget da der er ringe varme udvikling fra rammen efter hvad jeg ved. hvor der skal være kontakt med GPU er lapningen igen dårlig/ikke eksisterende.
    Den jeg har købt har også en alu dims til mossfetterne. Det er et spøjst koncept men ok.

Jeg brokkede mig over den manglende lapning men fik en besked om at man ikke kunne lappe det pga. designet. Det er så direkte forkert. men prisen for det er voldsom.

Jeg vil vove den påstand at man ikke finder et kølehoved til g92 der er i lige så god udførsel, og den manglende lapning er selvfølgeligt iriterende når man har set hvordan EK kan levere et lappet kølehoved men en GPU kan tåle meget varme så det har ikke den voldsomme betydning. under alle omstændigheder kan det umuligt være dårligere end standart køleren.

store slanger er sjældent en ulempe. min største begrænser er mine mosfet kølere. al mit vand kommer gennem to mosfet kølere og nb og sb køler. her kører jeg dem paralelt, samler vandet inden cpu og så igennem den og videre til GFX. med mb køling får jeg 5-5,5l/minuttet og uden 6,3l/minuttet med en laing ddc + pro.

Konklusionen er:
    køb det kølehoved til din g92.

hvis du har et velfungerende vand system så lad være med at udskifte slangerne og studserne. du får ikke det vilde ud af det.

• Skulle jeg selv vandkøle mit kort, bestilte jeg det der, har tidligere haft EK på 7800 kort, 7900 kort og 8800, og har endnu ikke oplevet noget negativt ved dem ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Det lyder jo godt... så er det da bare det kølehoved jeg skal ha' :P
    Tak for hjælpen ;)
    :rules:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Oprindeligt indlæg af noxon
    Jeg ville tage dette istedet, bedre køling for pengene..
    http://coolerkit.dk/product.asp?product=660&sub=5&page=1
    http://coolerkit.dk/product.asp?product=666&sub=5&page=1

Hmm, vil jeg ha' med i tankerne... bestiller først kølehovedet på mandag da der lige skal nogle penge ind på kontoen, så keep the suggestions comming :hb:

Edit: Ikke at det er problem, da der sidder en 120mm blæser i siden på mit kabi som blæser tæt forbi gfx, men kræver det sæt ikke et nogenlunde fornuftigt airflow omkring gfx for at køle ram/mosfets ordenligt?

Rettet en gang, sidst af Ciric ().

Oprindeligt indlæg af Ciric

Hmm, vil jeg ha' med i tankerne... bestiller først kølehovedet på mandag da der lige skal nogle penge ind på kontoen, så keep the suggestions comming :hb:

Edit: Ikke at det er problem, da der sidder en 120mm blæser i siden på mit kabi som blæser tæt forbi gfx, men kræver det sæt ikke et nogenlunde fornuftigt airflow omkring gfx for at køle ram/mosfets ordenligt?

så da hellere lige aflevere den sidste hundrede krone seddel og så en full cover istedet for det der.

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    så da hellere lige aflevere den sidste hundrede krone seddel og så en full cover istedet for det der.

Bliver det højst sansynligt også ;)
    Vil dog lige se om jeg kan finde en test hvor begge hoveder indgår, inden jeg beslutter mig.

Oprindeligt indlæg af Ciric

Bliver det højst sansynligt også ;)
    Vil dog lige se om jeg kan finde en test hvor begge hoveder indgår, inden jeg beslutter mig.

Behøves ikke
    Jeg kan garantere dig at fc88 er den bedste. Og så stiver det kortet af.

• Det endte med at bliver det EK hoved, (og beholde det 10/8 push-on system jeg har nu), jeg valgte :clap:
    Det betyder så at jeg nu bedre kan tillade mig at give mit gamle X1900XT nogle tæv :P

Hvor meget, (V), kan jeg tillade mig at give det til bench uden at jeg brænder det af på stedet? ...skulle gerne kunne holde lidt endnu, men long-term konsekvenser er ikke så vigtige :finger: