DDR3 ram hvad skal man vælge??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvordan er det gået med RAM´ene ? :hb:


    Har ikke fundet ud af noget endnu er lige kommet hjem fra arbejde :D
    Skal lige have set på rammene hvad de skal have af volt.
    Men hvad burde jeg kunne komme ned på at timmings??
    Kører sstd nu 9-9-9-20 burde jeg ikke kunne smække den på 7-7-7-20 uden de store problemer :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Google giver mange svar.
    De kan fint komme ned på 7-7-7-20 ved 1,5 volt så det er det de skal have....


    Tja tiden vil jo vise om Google har ret, men du skal da have FSB´en op først ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze
    ingen grund til at læse brugsforviring når man kan prøve sig frem?:P


    lige præcis haha. jeg må nu indrømme at jeg ikke læste brugsforvirringen der fulgte med til min comp

  • Det her er da til at få lange løg af :crazyeyes:
    Jeg hopper ind i bios sætte alt med volt timmings på ram fsb osv rigtigt. går ud af bios og gemmer og pc'en genstarter. Den står lige et par gange og prøver og kommer så igang igen. Men lige så snart den booter så kommer der bare oc fail X(
    Sådan noget f****** l***
    Hvad gør jeg jeg forkert??


    Satte ram volt til 1,6 og satte timmings til 8-8-8-20 prøvede med fsb 300 og alligvel fucker det :boxed:

  • åbenbart vil de ikke med så stramme timings...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Assus... :)


    Har du kigget efter en nyere bios, eller googlet problemet, sikkert en setting du har overset.


    Er også helt sikker på at det er en settings jeg har overset. Men aner ikke hvilken :crazyeyes:
    Men hvis jeg bruger det der bios update i windows finder den rigtigt nok en anden bios men det er en ældre model fra sidste år så må gå fra at jeg fik den rigtigt opdateret sidste gang jeg prøvede :rolleyes:


    EDIT: det er den nyeste bios version 0880

  • det er ikke altid nyeste officielle er den bedste....der kan være moddede versioner osv .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • aha, ja den skal stå til 100...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    aha, ja den skal stå til 100...


    Fandt jeg også ud af :cheers:
    bare med rykker fsb med 1 med pci-e frekvence på auto failer den.
    Hvis man sætter den til 100 kører det der ud af. Skal til at teste med 3dmark06 nu og regner med at fortsætte imorgen med at oc.
    Smider lige nogle resultater op :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Fandt jeg også ud af :cheers:
    bare med rykker fsb med 1 med pci-e frekvence på auto failer den.
    Hvis man sætter den til 100 kører det der ud af. Skal til at teste med 3dmark06 nu og regner med at fortsætte imorgen med at oc.
    Smider lige nogle resultater op :D


    det glæder mig at høre