D-slr til 4-5000

• Hej alle sammen

Den gamle herhjemme skal have et Dslr, han har omkring 4-5000 kr. og så er det jeg gerne vil vide hvad for et det skal være.

Jeg havde selv tænkt at det var et Canon Eos 400D, han skulle købe, men vil lige være sikker på, om der er noget andet i den prisklasse der er vær at overveje, eller er bedre.

Der bliver nok ikke snak om at han skal have andet objektiv, indenfor den nærmeste fremtid i hvert fald.

Mvh Fynboen

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

• Se om du ikke kan finde lidt penge til ham og køb et zoom kit det kan fåes under 6k kig på edbpriser.

Ellers kig efter et 450D som inden længe vil komme på gaden.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hej jeg faldt lige over det her

Canon EOS 450D

Olympus E-510

er det sådan noget som det her der er værd at gå efter?

Olympus E-410 ville også være klar at overveje... udover 2 objektiver får du også en ekstern flash oven i hatten for de samme penge!

vil rigtig gerne have et ordentligt greb på kameraet, er en af grundene han vil have D-slr (vi har store hænder i familien, så bliver man hurtigt træt af kompakt kameraer :$).

Jeg synes også det kunne være smart at have "live view" en gang i mellem, eller er det bare noget jeg bilder mig ind :D

Mvh Fynboen

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

Rettet en gang, sidst af city-of-missery ().

• Liveview kan være dejligt nok jeg bruger mit mere end jeg troede jeg ville komme til.

Det 450D er et super kamera som du ikke vil gå galt i byen med.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Live view er en fed funktion helt klart! :)
    Det kan godt være at din vens hænder er for store til at bruge E-410, men jeg vil råde ham til at gå ned i butikken og prøve sig frem!
    Ofte har butikkerne en fast pris på deres kameraer, men jeg har erfaret at man kan sagtens handle med dem... f.eks. da jeg købte mit kamera, der fik jeg det for 1.500 kr billigere end han havde sat det til i sine reklamer...