• Hej Tweak!
    Yep, ny på forum'et, men det måtte jo ske. Efter flere måneder at have kig på ny computer, skal det altså ske, og forhåbentlig snart! Jeg har et budget på omkring 14.000, så der skal smækkes noget ordenligt i :) Overclocking har jeg ikke forstand på, men håber jeg får det, specielt til denne pris. Men her er noget af det jeg er kommet frem til:


    X38 chipset.
    q6600 (simpelthen pga quad)
    8800 GTS-g92 / 3870 x2 (Debatér, hvad vil være bedst?)
    RAID 0 med Wester Digital (ikke raptor)
    4x1gb ddr2 800 mhz / eller 1066 mhz? (Siger sig selv sidstnævnte er bedst, men hvorfor ikke sparer det?)
    dvd dual layer drev (hjælp! skal jeg tage IDE eller SATA? Er så pokkers forvirret...)
    Corsair 520w psu (burde kunne trække det med de ampere?)
    Og så er jeg iøvrigt faldet for Thermaltake Xaser XI kabinettet.


    780i chipset.
    q6600
    8800GT SLI
    RAID 0 WD
    4x1gb ddr2 800 mhz
    dvd drev
    Corsair 620w psu (eller skal jeg op på 720?)
    Thermaltake Xaser XI


    Et af disse systemer med følgende:
    Samsung 22" 2ms SyncMaster
    Razer 4000dpi mus (har glemt navn... Lachesis?)
    og et tastatur jeg også har glemt hvad hedder... men med 41 macro buttons osv. ret dejligt til bl.a. WoW..


    Alt i alt lander prisen omkring 14.000 kr, alt bestilt fra SHG. Hvilket setup ville være det bedste?
    X38 er vel bedre til OC? 800mhz ram fra OCZ skulle også være gode til OC? Og så kan man alligevel med luft køling få en q6600 op på 3.4 eller 3.6 ghz.
    Skal iøvrigt siges jeg ikke behøver stor harddisk plads da jeg beholder min nuværende computer til lagerplads, downloading osv.


    Men lige lidt mere info, jeg spiller Crysis, men synes ligesom helst det skal opleves med ordentlig grafik og ikke mit x600. Spiller også CS:S og/eller 1.6, og desuden garrys mod (kræver en del ram). Som sagt også WoW, men som vi alle ved kan ikke engang et system til 50.000 kr tæve det spil [/Sarkasme] ;)


    Ellers bare Hej til alle på Tweak.dk! Jeg er 15, gamer for meget computer (er det nogle der mener), og ellers er der ikke så meget at sige, udover: Glæder mig til hjælpen så jeg kan få bestilt en computer! :)

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • Bump? Kunne godt bruge lidt hjælp her.

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • DEt ser meget fornuftigt ud alt sammen, Jeg ville nok anbefale den første løsning, da SLI ikk giver overdrevent mere effekt (30-40%) men det afhænger oss af spillet. Jeg vil dog anbefale dig at overveje en anden quad CPU, i 9xxx serien, da de har mere chache hukommelse, og er bedre:)

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

  • Raid 0 er ok hvis du redigerer video. Man skal bestemt ikke gemmen noget vigtigt på et Raid 0 drev. Raid 5 har hastighed OG sikkerhed. Hvor Raid 0 har Hastighed og Usikkerhed (chrasher et drev mister du alle data).


    X48 er udkommet. hvorfor nappe en "gammel" model ?
    Hvorfor har du nævnt et Nvida chipsæt ? det ville jeg ikke snuppe frivilligt. så hellere X48 + det kommende 9800GX2 eller hvad det nu hedder.
    Jeg kan anbefale Samsung DVD drev. det virker.
    Køb en rigeligt stor PSU og behold den de næste rigtigt mange år. Jeg er glad for min Odin 800W. og kvaliteten er super. specielt i forhold til Corsair
    Kingston Hyper x ram er ikke så dyrt og helt fint.
    Q9xxx serien udkommer her om under 14 dage. så det er fornuftigt at vente. jeg har fået en bekræftigelse på at jeg har en q9450 senest den første.

  • Har valgt q6600 fordi jeg ikke gider vente :P


    Kender ikke så meget til det RAID der, så tog bare RAID 0 da jeg vidste det var hurtigt ;) Men kræver 5 ikke 3 harddiske? Bare så jeg ikke står med 2 og det så ikke virker :P


    Har ikke valgt X48 fordi prisen bare røg til vejrs der. Ellers havde jeg taget det.


    Nvidia chipsættet er også mere eller mindre sat til side... det var bare med hensigt på SLI ;)
    Har dog overvejet at kører Quad Xfire med 2 styk HD3870X2. Det skulle sparke røv :)


    Hvis jeg endelig skal have Geforce, så tror jeg jeg holder mig til enkelt kortene. Det gx2 lover ikke for godt :S Men skulle det gå hen og performe som ATIs dualkort, så kunne det jo være jeg ville overveje det :)

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • Raid 5 kræver mindst 3 HDD'er. jo flere diske jo mere effektivt. Man smider en hdd væk i plads for at opretholde sikkerheden.
    Raid 0 kan ikke anbefales hvis du har ting liggende som du godt vil beholde. ellers er det ok.


    Det ville nok være sundt hvis du læste lidt om RAID før du gør noget.


    Jeg har ventet siden november på q9450 så kan du også godt vente til den første ;-)

  • Hej igen, er kommet på noget nyt... dropper Quad coren (opgradere dog nok til den senere hen) og tager duo til at starte med. Desuden er der sket nogle andre små ændringer:


    Mobo: Gigabyte X48-DQ6
    Så holder det forhåbentlig også et par år? :)


    CPU: C2D E8400
    Som sagt, senere hen til Q9450.


    GFX: HD3870 X2
    Jeg har været meget i tvivl - og er det stadig; men er kommet frem til dette. Det står nu mellem X2, 8800GTS-G92 eller vente til 9800 kommer ud, hvilket jeg ærlig talt ikke ser det store ved.


    Corsair DDR2 pc8500 1066mhz - 4gb
    Men kan de holde til lidt OC?


    HDD: WD Caviar SE16 (16mb cache) 250gb - 2 styk til RAID 0. Beholder intet vigtigt på computeren, og hvis det endelig er, propper jeg det på en ekstern HDD. Nemmere i mine øjne :)


    PSU: ThermalTake Toughpower 750W


    Samsung SATA Dvd drev (ubetydeligt, bare den kan installere spil :P)


    Samsung 226BW 2ms


    Alt sammen udstationeret i et ThermalTake Armor+ VH6000BWS
    Det stod mellem det og Xaser XI eller P182. Tog det som smag og behag og valgte dette. Desuden ser kølingen nogenlunde fornuftig ud - eller er det bare mig?


    Alt sammen fra shg.
    Er der noget jeg bør ændre?

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900


  • Ville tage en anden PSU, andet kabinet ikke just vildt begejstret for de Thermaltake jeg har haft, kølingen er dog ok...

  • Ser godt ud.


    Ville helt klart vælge et HD3870 X2 frem for et 8800GTS 512. HD3870 X2 performer bedre end 9800GTX og ligeså godt som 9800GX2 (Måske en anelse bedre, måske en anelse dårligere) - til 2500kr er det noget nær et drømmekort imo.


    Bundkortet bliver ikke bedre! Dog skal du lige være sikker på om det bruger DDR2 eller DDR3. DDR3 RAM ved jeg ikke meget om, men de Corsair er lækre. Dog skal du vælge 2x2GB sættet frem for 4x1GB sættet. 2x2 GB sættet kan købes ved komplett.dk for 1099 kr incl. fan, hvilket er en god ide eftersom de bliver ret så varme.


    Grunden til 2x2GB frem for 4x1GB er, at de fleste bundkort ikke håndtere 4 blokke særligt godt, og specielt OC og lave timings kan blive et problem.


    Jeg ville måske kigge på et par Samsung F1 diske til RAID0 frem for WD.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Holder mig til X2'et så :)


    Det er skam DDR2 versionen, og RAM'ene er også 2x2gb ;) Men er ikke så trygge ved Komplett, så holder mig til shg. Kølingen ordner jeg nu nok. Har en handy lille fan jeg kan sætte til dem (fik den i gave, så I må ikke spørge hvor den er fra :P men den gør sit arbejde.)


    Det er rigtigt jeg vil kunne få et mere... "Kvalitets" kabinet end det jeg har valgt, og så endda bedre, men har valgt at gå efter udseendet denne gang, da alle de andre PC'ere jeg har haft, har været tudegrimme for at sige det pænt :P


    Ang. bundkortet, havde jo valgt det pga. DQ6 (deres top bundkort), og så rent faktisk til en ok pris. Regner med at kunne beholde det til en evt. fremtidig computer - eller er det helt hen i vejret? Hvis man regner med jeg skifter om 2-3 år? Ærgerligt de ikke laver det til både DDR2 og 3, trods de små-problemer der har været med dual RAM kort.


    Tak for hjælpen! Yderligere feedback, kritisme, roser eller andet er stadig fuldt velkomment. Der går et lille stykke tid inden jeg bestiller - altså måske en uges tid hvis ikke længere.

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • Heller ikke her. Har kun haft gode erfaringer med dem. Dog tager det 1 dag ekstra når man bestiller fra komplett.dk men de kører sq nogle gode tilbud og har altid masser på lager.


    Har lige haft min første reklamationssag hos dem - et par Crucial ballistix RAM - fik dem ombyttet på 2 dage + de 2x2 dages fragt, så de var tilbage i løbet af en uges tid.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Hvorfor købe 2x250GB hdd, når 1x500GB er billigere?


    Raid setup er altså ikke noget der giver det store performance boost til hjemmebrug.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Vil påstå det er hvad der giver mest.. Langt de fleste computere er meget begrænset af deres harddisk.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|