Hvilket Kamera

• Hej alle sammen...

Jeg står og mangler et godt kamera...

Det må ikke koste mere end 3000 kr.
    Det skal gerne være med greb.
    Hvis det er muligt, må der gerne være mulighed for at bruge almindelige AA batterier, men ikke et kriterie.
    Jeg har selv haft kig på Canon S5 IS eller Panasonic DMC - FZ18K
    Er disse kameraer noget værd, eller er der noget bedre på markedet, hvis ikke, hvilket kamera giver de bedste billeder, og hvad med brugervenlighed?

PS. hvor stort et hukommelses kort ville i vælge, har tænkt noget lign. 2 eller 4 GB

Mvh. den dovne fynbo :cheers: :$

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

Rettet en gang, sidst af city-of-missery ().

• Jeg havde mest tænkt til familie fester o.lign., og så måske nogle natur/opstillede billeder til lidt photoshop, måske.

Jeg mener jeg har læst et eller andet sted at det olympus har en besværlig menu, men er ikke sikker.

ps. er det en fordel at have en taske til kameraet, i så fald hvilket mærke?

Mvh. fynboen

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    Dell bundkort BTX
    Windows Vista Business

Rettet en gang, sidst af city-of-missery ().

• Har selv haft Olympus i hånden, og syntes den har været meget let at håndtere :) men det er jo ikke sikkert den er det for dig !

Ang. tasker ville jeg se om jeg ikke kunne finde noget Lowepro, de laver super tasker

• Til den pris vil jeg helt klart foretrække det canon kamera, du får et meget bedre kamera end det olumpus. S5is tager nogle kanon gode billeder + det er afsindig nemt at bruge, også hvis man senere vil begynde at tage billeder med manuel instilling. Jeg ville helt klart gå uden om det olympus og gå efter canon.

Mvh Chris

EDIT: Det med tasken er også en helt klar fordel, og udsætter ikke dit kamera for unødig slid. Jeg ville nok bare tage den orginale canon taske

• Kender ikke så meget til andre kameraer, men har da en lille smule erfaring med at tage foto, og har selv et Canon PowerShot S5 IS. Jeg synes det tager rigtig gode billeder, og rigtig nemt at bruge og finde rundt i menuerne. Synes også at grebet er rigtig lækkert.

Kender ikke de andre kameraer, men du skal i hvert fald ikke være bange for at vælge Canon PowerShot S5 IS

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

• mange tak for alle jeres svar. det kunne godt være det bliver det canon så...

er der nogen der kan svare mig på hvordan det canon har det med rystelser?

hvis der er nogen der ude der har nogle kommentarer de vil have luftet om kameraerne er de stadig meget velkomne :clap:

Mvh den muntre fynbo

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    Dell bundkort BTX
    Windows Vista Business

• Det har det det godt med. ;)

Mendt på den måde, at der er indbygget image stabilisator ( IS ) som modvirker rystelser, så du groft sagt kan bruge en lidt langsommere lukkertid end et kamera/objektiv uden IS ved f.eks fotografering i dårligt lys hvor en langsom lukker er nødvændigt.

Ellers er det et godt valg det S5 IS. ;)

• ok ville bare være sikker på at den virkede som den skulle den IS

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    Dell bundkort BTX
    Windows Vista Business

Oprindeligt indlæg af city-of-missery
    ok ville bare være sikker på at den virkede som den skulle den IS

Det gør den helt sikkert, Canon er nogle af de bedste til at lave image stabilisatorer, vil jeg ihvertfal mene, sammen med Nikon's VR. :)

Jeg havde engang et Canon Powershot S2 IS, et helt formidabelt kamera, så mon ikke S5 IS er endnu bedre. :)

Oprindeligt indlæg af Bugster
    hvis jeg var dig ville jeg nok tage Nikon D40 i overvejelse.
    godt nok et lit ældre kamera, men så har du et spejlrefles og har mulighed for at anskaffe en bedre linse og lign hen af vejen.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309010

Ja, det er et udemærket kamera har det selv, dog har det lidt begrændsinger i forhold til andre Dslr kameraer, men han skal dog smide ca 2K mere oveni for at få et f.eks 55-200mm VR objektiv for at få lidt mere Zoom, da der jo ikke er så meget Zoom i kittet.

Men det han bliver glad for er den lave ISO støj i forhold til det S5 IS, men jeg vil mene at det S5 IS er et godt begynder kamera for ham det tager faktisk fantaskiske billeder og er jo også med video, og med 12x optisk zoom svarende til 36-432mm i 35mm formatet kommer han langt med gode closeup billeder af f.eks fugle.

• Det er rigtigt at hvis han ikke får større behov er det et fint kamera, men han er "låst" lidt med det kamera.
    Men ja et rigtigt godt begynder kamera, men det er D40 også hvis han ved at han kommer til at stille større krav senere (og derved har muligheden for at udvide med ekstra objekter og lign)

Gigabyte EG41MF-US2H - Silverstone Suge 03
    Xeon 3060 + Silverstone NT-06 lite
    2 x 2 GB corsiar PC2-6400 - GeForce 8800GTS

Canon 40D + Sigma 18-50mm F/2.8 + Sigma 50-150mm F/2.8

• hej og tak for jeres kommentarer

jeg er på nuværende ikke interesseret i at investere i Dslr, vil gerne lige lære at fotografere lidt først, også købe et godt Dslr om et par år... har ikke brug for det helt store endnu :D

mvh fynboen

Dell 5150

Pentium D 820 2.8GHz
    Dell bundkort BTX
    Windows Vista Business