Hej Tweakers.
Ville lige høre om i tror mand kan stille sin pc ud i den kolde vinter luft under OC. uden der ville skabes kondens osv.?
Hej Tweakers.
Ville lige høre om i tror mand kan stille sin pc ud i den kolde vinter luft under OC. uden der ville skabes kondens osv.?
Tunfisk, MvK og jeg gjorde det Tirsdag nat, også for at overclocke mvk's pc
Og der skete ingen negative ting med pc'en. Temperaturen udenfor var vel omkring 0 grader.
Et lille tip er hvis du kan få fat i en ventilator og sætte lidt skråt over pc'en, det gav fandme dejlige temps på de forskellige dele - Altså hvis du kører med luft.
Hvis du tar den fra et rum paa 20-25C og ud i 0-5C vil der nok komme kondens ja, og det samme naar du tar den ind igen.
Saa enten saenk rum temp lidt efter lidt, eller lad den staa slukket et stykke tid i kulden inden du taender.
Jeg har nu gjort det en del gange, uden at goere ovenstaaende, og der er ikke sket noget.
QuoteOprindeligt indlæg af Flindt_DK
Tunfisk, MvK og jeg gjorde det Tirsdag nat, også for at overclocke mvk's pc
Og der skete ingen negative ting med pc'en. Temperaturen udenfor var vel omkring 0 grader.
Et lille tip er hvis du kan få fat i en ventilator og sætte lidt skråt over pc'en, det gav fandme dejlige temps på de forskellige dele
- Altså hvis du kører med luft.
kan du ikke uddybe "skråt over pc'en" lidt:D har nemlig sådan en
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af noxon
Hvis du tar den fra et rum paa 20-25C og ud i 0-5C vil der nok komme kondens ja, og det samme naar du tar den ind igen.
Saa enten saenk rum temp lidt efter lidt, eller lad den staa slukket et stykke tid i kulden inden du taender.
Jeg har nu gjort det en del gange, uden at goere ovenstaaende, og der er ikke sket noget.
det vil sige du har gjordt det uden at skabe kondens?
QuoteOprindeligt indlæg af Zucks
det vil sige du har gjordt det uden at skabe kondens?
Kiggede ikke efter, men systemet koerte fint.
hmm okay super.. kan du huske om det overhovedet hjalp og hvis ja hvor meget:D ( i temps )
Det gir jo saadan ca en load der ligger de grader lavere som du saenker rum temp med.
60C load ved 20c rum
40C load ved 0c rum
Teoretisk set.. men uanset kan det den lavere temp da godt give et par hundrede mhz.
var med til at sætte en WR til hwt lan et par år siden med en gammel celeron 333, og der stod vi ude i 2 graders varme, så jo det kan lade sig gøre, men ikke i længere tid, og det skal tørres godt når du tager det ind....
Man får kondens når kolde dele kommer ind i et varmt (og fugtigt) klima.
at smide en pc ud i kulden er en god ting. intet negativt der. Dog kan kondensatore blive lidt sjove hvis de bliver for kolde.
QuoteOprindeligt indlæg af Zucks
kan du ikke uddybe "skråt over pc'en" lidt:D har nemlig sådan en
Nej det kan han ikke det kan jeg
For jeg tog billeder af det
Se på billedet
ja okay det ser sku fedt ud:D
Sådan skal det gøres drenge
Nu må i bare tage næste skridt og lege vand eller Kompressor køling ydenfor