Hvad har du købt sidst?

• Syntes det kunne være sjovt at se hvad folk har brugt sparepenge på sidst (fotoudstyr)

Jeg har lige købt en slingshot 200AW og en Manfrotto 695 Carbon fiber Monopod, 3X 2GB Sandisk Ultra II CF kort, kabel udløser, fjernbetjening og 2 Modlysblænder til 18-55 IS og 55-250 IS.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Sidste jeg har købt er et wacom a5 wide SE til redigering af billeder. Ellers er det vist 5D som er sidste på den private liste. På firma listen er det 1dsm3, 35L, 100mm macro, 24-70L samt en masse flash ting.

På listen inden længe: 70-200L IS F2.8, Elinchrom skyport universal, carbon stativ og kuglehoved, remote release evt. 50L og en 580exII mere.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Den er desværre lang den liste :)

Har stort set købt alt hvad der står i min signatur inden for de sidste 2 måneder og lidt til så som, carbon stativ, telekonverter og diverse andre ting

• De seneste ting var for mit vedkommende et Tamron 17-50 2.8, et transmitter/reciever sæt fra Kina (til udløsning af flash) og et Manfrotto 055XPROB stativ.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Kan det da ikke bruges på D300. ?

Efter hvad jeg da kan se er det kompatibel med D300. ;)

Mener du har wireless kontrol så længe der er optisk bane til flash. Dog er kablet ikke dumt da du så kan have flashen gemt bag ting. Det andet bliver man træt af ved jeg af erfaring :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Kan det da ikke bruges på D300. ?

Efter hvad jeg da kan se er det kompatibel med D300. ;)

Ah, troede lige at D40 ikke understøttede CLS og at du derfor ville have et TTL kabel. Hvorfor bruger du ikke CLS istedet?

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Mener du har wireless kontrol så længe der er optisk bane til flash. Dog er kablet ikke dumt da du så kan have flashen gemt bag ting. Det andet bliver man træt af ved jeg af erfaring :)

Ja IR har klart sine begrænsninger, især udendørs. Indendørs er det somregel ikke noget problem at skyde om hjørner, da lyset reflekteres på vægge osv.
    Det har ikke begrænset mig voldsomt indtil videre, heller ikke udendørs - men der er ingen tvivl om at et par pocketwizards ville være at foretrække. Har bare lidt svært ved at forsvare indkøbet overfor mig selv, hehe. Til mit hobby-gøjl er det længe fint.

Oprindeligt indlæg af Carlsen

Ah, troede lige at D40 ikke understøttede CLS og at du derfor ville have et TTL kabel. Hvorfor bruger du ikke CLS istedet

Hehe, det har jeg skrevet til dig i en anden tråd engang, jo D40 har CLS, det den skal bruges til er så jeg kan have blitzen ved siden af kameraet eller bag ting til f.eks Makro. ;)

Hvad mener du med: Hvorfor bruger du ikke CLS istedet.

Det kan jeg vel stadig selvom jeg bruger kablet, ikke. ?

• Jeg mener, hvorfor udløser du ikke bare din flash trådløst med dit D40 istedet for at bruge kabel? Det er trods alt det CLS handler om. Udover muligheden for at styre flere grupper fra kameraet og alt det der.

http://www.hestkjaer.com/artikler/cls/index.htm

EDIT: Aaah, D40 understøtter CLS, dog ikke commander-mode. Så du skal have en SB-800 på selve kameraet for at udnytte det. I så fald vil du få glæde af kablet mens du har D40. Wireless kan bruges i mange sammenhænge med D300 senere, og så ellers kabel til nogle specielle situationer.

Jeg mener, hvorfor udløser du ikke bare din flash trådløst med dit D40 istedet for at bruge kabel? Det er trods alt det CLS handler om. Udover muligheden for at styre flere grupper fra kameraet og alt det der.

Det kan D40 ikke med SB600 kun SB800 ;( ;) Derfor jeg skal bruge kablet.

Tror jeg ihvertfal ikke, men ret mig hvis jeg tager fejl.

• Korrekt. ;)

Ja IR har klart sine begrænsninger, især udendørs. Indendørs er det somregel ikke noget problem at skyde om hjørner, da lyset reflekteres på vægge osv.
    Det har ikke begrænset mig voldsomt indtil videre, heller ikke udendørs - men der er ingen tvivl om at et par pocketwizards ville være at foretrække. Har bare lidt svært ved at forsvare indkøbet overfor mig selv, hehe. Til mit hobby-gøjl er det længe fint.

Du kan købe skyport universal istedet for de kan trigger lige som PW men koster meget mindre. Har et almindelig sæt jeg bruger til mine Elinchrom lamper, men regner med at få et sæt mere hjem her inden længe til min speedlites.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Du kan købe skyport universal istedet for de kan trigger lige som PW men koster meget mindre. Har et almindelig sæt jeg bruger til mine Elinchrom lamper, men regner med at få et sæt mere hjem her inden længe til min speedlites.

Klasse, dem må jeg lure på næste gang.
    Har indtil videre et kinesisk sæt, købt for 130kr inkl. fragt fra hong kong. Skal have loddet lidt om, men ellers bliver det spændende at se om det virker.

• 1 Canon EOS 40D Body
    1 Canon EF-S 10-22/3.5-4.5
    1 Canon EF Extender 1.4x II
    1 Canon EF 70-200/2.8 L IS USM
    1 Canon EW-83E
    1 Sigma EX 24-70/2.8 DG MACRO