Yes fik det sidste til mit vandkøling igår og fik det sat sammen og leak testede det og alt virkede fint.
Her til morgen røg en af slangerne af til pumpen
og der røg noget vand ud og der kom luft i systemet igen. Det ser ud til at der er nok vand på reservoir er ca halv fyldt men synes vandet kommer sådan pludseligt i reservoiret og det gjorder det ikke igår aftes. Kan også se en masse luft bobler i slangerne hvilket jeg heller ikke havde før.
Har tager låget af reservoir når jeg sider og tester men jeg kommer ikke rigtig af men det pludselige vand strøm i reservoir og luft boblerne er det på grund af vand mangel eller??

Yes vandkøling men har problemer
-
-
Der kan gå et par dage før luften er ude af systemet, du kan evt starte og slukke pumpen igen, igen og igen..., nogle gange det kan få luften med rundt. Ellers prøv at vip lidt med kabinettet..
-
Oprindeligt indlæg af noxon
Der kan gå et par dage før luften er ude af systemet, du kan evt starte og slukke pumpen igen, igen og igen..., nogle gange det kan få luften med rundt. Ellers prøv at vip lidt med kabinettet..Så der vil ikke ske noget??
Vil nemlig samle pc'en helt færdig i aften og prøve og se hvordan det kører -
fyld din beholder næsten helt. den skal lige kunne ånde.
Hvilke slangediameter og hvilket flow kører du med ?
Når jeg lufter ud klammer jeg en slange sammen og slipper. det gør jeg til jeg ikke flår flere luftbobler løs når jeg slipper slangen. og så gør jeg det lige et par gange mere.
Dit system skal være helt tæt og slangerne sikret før man benytter denne metode. ellers kan der ryge en slange af eller sive væske ud. -
Bruger nogle clearflex 12 mm slanger fra coolerkit. Samen med nogle 12 mm fittings over det hele
Bruger denne pumpe http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=847&sub=6&page=1Række følge er reservoir,pumpe, cpu,radiator og tilbage i reservoir
-
så klemmer du lige før vandet retunerer til beholderen.
og ellers ryste radiatoren. -
Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
så klemmer du lige før vandet retunerer til beholderen.
og ellers ryste radiatoren.Samler lige det meste færdigt så prøver jeg.
Regner også med at bestille en liter vand mere har allerede tømt en dunk
Nogen som kender et sted hvor man kan få billigt demeniraliseret vand (staves)
Kan nede på min skole men tror ikke de gider og sælger nogle liter -
Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
Samler lige det meste færdigt så prøver jeg.
Regner også med at bestille en liter vand mere har allerede tømt en dunk
Nogen som kender et sted hvor man kan få billigt demeniraliseret vand (staves)
Kan nede på min skole men tror ikke de gider og sælger nogle liter
Prøv supermarkeder, silvan og tankstationer. -
Prøv supermarkeder, silvan og tankstationer.prøver jeg
-
Minder mig om jeg køre med postevand hehe, men vandet ser da stadig rent ud
-
Oprindeligt indlæg af noxon
Minder mig om jeg køre med postevand hehe, men vandet ser da stadig rent udEr der ikke noget med at man ikke må køre på normalt vand??
Et lille bonus spørgsmålHvordan tømmer man helt ens sytem for vand??
Er det bare at da en af slangerne af på reservoir og ellers stå med en spand og håbe på det går?? -
hiver en slange af et sted og lader det løbe ud.
almindeligt vand indeholder bla. kalk. derfor er det ikke godt. Men kører man kobber kan en lille omgang eddikesyre fjerne lidt kalk. og så ellers bruge demi vand igen. og husk et gå væk alger addektiv. -
hiver en slange af et sted og lader det løbe ud.
almindeligt vand indeholder bla. kalk. derfor er det ikke godt. Men kører man kobber kan en lille omgang eddikesyre fjerne lidt kalk. og så ellers bruge demi vand igen. og husk et gå væk alger addektiv.Tror ikke jeg for problemer med kalk bor i silkeborg og der er tæt på ingen ting kalk i vandet.
-
Nu bruger jeg denne kølervæske
http://www.coolerkit.dk/produc…product=695&sub=23&page=1
Reservoir er lidt over halv fyldt med det vil der ske noget ved at jeg hælder ganske almindeligt vand i??
-
Plejer også at køre med demi vand+kølevæske, men havde vist ikke noget sidst, det er ved at være længe siden...
Må hellere snart få noget "rigtigt" vand på igen. -
Prøver med lidt ganske almindeligt vand i første omgang plus det der er i nu.
Hvor plejer i at købe jeres demeniraliseret vand henne?? -
Jeg bruger denne http://www.coolerkit.dk/produc…product=324&sub=23&page=1
Jeg har vist så forholdsvist meget vand i mit system i forhold til at det er aktivt.
det er en fordel at beholderen altid er næsten fyldt. det larmer mindre, risikoen for luftbobler er mindre osv.Nu ser jeg lige de sælger dobbelt destileret vand.
forskellen på det og destileret vand er den samme. såsnart vandet kommer i kontakt med et andet stof begynder det et tiltrække ioner. så ingen pointe i det. Deminiraliseret vand er lige så godt. -
Hældte lidt almindeligt vand i og nu kører det
Skal lige prøve og se hvad temps bliver når jeg er færdig med at installere xp.
Kører med 2/3 uv vand som i tidliger indlæg og 1/3 almindeligt vand som kommer fra hanen men da vandet i silkeborg indeholder meget meget lidt kalk tror jeg ikke at jeg for problemerMen hvordan kan jeg sætte hastigheden ned på pumpen?
Synes den larmer lidt nu er der heller ikke sideplade på men igen den støjer lidt -
Hvilke pumpe har du ?
-
Hvilke pumpe har du ?Den her
http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=847&sub=6&page=1