rivatuner og ntune fryser pc

  • Hey tweakere
    Jeg har forsøgt at OC mit geforce 6800 først vha. ntune. Overclocket virkede fint og jeg fik 400 ekstra point i 3dmark 03. Når jeg så genstarter computeren fryser skrivebordet, når nvidia driveren loader. Eneste måde at løse det på er at starte i fejlsikret tilstand, afinstallere nvidia driveren, genstarte, installere driveren igen. Jeg læste i diverse fora at ntune er noget skrammel, så derfor prøvede jeg rivatuner i stedet. Også her fryser computeren på skrivebordet. Jeg prøvede så endnu en geninstallering af driveren. Så prøved jeg at aktivere rivatuner's driver hardware OC, dog uden at skrue op for frekvensen. Også her fryser den, når computeren skal indlæse skrivebordet. Jeg synes det virker meget mærkeligt, for jeg kan jo sagtens køre 3dmark, spil osv. men en genstart kan den ikke klare. Nogen forslag?


    Jeg bruger Nvidia driver 169.21

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Der skulle vel være nogle såkaldte game fixes. Altså hvor nvidia optimerer deres drivere til f.eks. at køre HL2 bedre.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Hey tweakere
    Jeg har forsøgt at OC mit geforce 6800 først vha. ntune. Overclocket virkede fint og jeg fik 400 ekstra point i 3dmark 03. Når jeg så genstarter computeren fryser skrivebordet, når nvidia driveren loader. Eneste måde at løse det på er at starte i fejlsikret tilstand, afinstallere nvidia driveren, genstarte, installere driveren igen. Jeg læste i diverse fora at ntune er noget skrammel, så derfor prøvede jeg rivatuner i stedet. Også her fryser computeren på skrivebordet. Jeg prøvede så endnu en geninstallering af driveren. Så prøved jeg at aktivere rivatuner's driver hardware OC, dog uden at skrue op for frekvensen. Også her fryser den, når computeren skal indlæse skrivebordet. Jeg synes det virker meget mærkeligt, for jeg kan jo sagtens køre 3dmark, spil osv. men en genstart kan den ikke klare. Nogen forslag?


    Jeg bruger Nvidia driver 169.21



    har du læst en grundig guide af riva tuner? så vidt jeg husker står der noget om at det kan konflikte med med Nvidia's nyeste driver's


    havde selv et problem med riva tuner og driver's men fik det løst da jeg lige læste en guide om riva tuner

    Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

  • Har du et link til den guide?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \