Dårlig ydelse i spil på ny comp

• Ved ikke helt om den skulle ligges her eller i hardware. Men jeg tar chance i software sektionen da det nok er en software fel :)

Problemet:
    Med nedenstående system (se sig) får jeg virkelig dårlig FPS i NFS Prostreet, vi snakker 7-8fps i "menuen" når man har race day...der hvor man ser ens biler + publikum der står og hopper....Og mellem 10 og 20 fps i løb !

Hvad sker der lige her? Nogen der har nogle ideer?

Synes også mit crysis kørte lidt dårligt igår aftes men har ikke lige målt fps endnu.

Alle drivere er up to date sku jeg mene.

edit: 3dmark06 scores:
    3DMark Score: 9680 3DMarks
    SM 2.0 Score: 4130 Marks
    SM 3.0 Score: 3657 Marks
    CPU Score: 3753 Marks

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Rettet 2 gange, sidst af JuiCe ().

• Prøv at sætte affinity til 1 på ntfs.exe i taskmgr.

Er der kommet en patch eller fix til spillet? hvis der er ska du helt sikkert prøve at installere den.

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• bruge du xp eller vista og hvilken gfx driver? og har du husket bundkort driver

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Oprindeligt indlæg af Karse
    bruge du xp eller vista og hvilken gfx driver? og har du husket bundkort driver

Jeg bruger xp og har nyeste nvidia driver 169.21. Bundkort drivere er installered ja, ser lige om der er kommet nogle updates til dem :)

Øhm, til det med patch er der kommet en ja, men den fixer intet, tilføjer kun LAN funktion i spillet. Desuden har jeg flere venner med lignende systemer (E6600, Q6600 og 8800GT eller ringere) der kan køre det hele med fuld smadder.

EDIT: Eneste update fra msi er en bios update som jeg nu har nappet...stadig samme resultat :(

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Har du prøvet at køre uden CPU OC?

Ja det glemte jeg li at tilføje, har nemlig for 1 time siden sat alt til stock igen efter jeg updatede bios...det har ingen effekt heller. Nu det så sat til OC igen.

• Prøv evt. nogle ældre drivere.
    Har du installeret hotfixes fra nvidias side? Der er vidst 5, men nogle af dem er kun til SLI.

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• [quote]Oprindeligt indlæg af noxon
    Tjekket du ikke har AA på i driveren eller sådan noget.

Køre PCI-E 16x ? kig i cpu-z[/quote]

Sku netop til at slukke compen og skifte til det andet PCI-E slot på bundkortet for at se om det havde nogen effekt. Men kigged li i CPU-Z inden og der stod pci width til x 4 :crazyeyes:
    Nu har jeg smidt det op i det andet slot og den står nu på x16....forstår ikke hvorfor det har noget at sige da bundkortet er udstyret med 2 pci-e x16 slots...

Såå det hjalp problemet :)

• Ja der er 2 16x solts, men det nederste køre kun 4x hastighed. At de skriver 2x 16x er et salgstrik..