CPU blæser - eller ikke?

• Hej.
    Jeg er ikke vanvittigt erfaren ift. opbygning af en silent PC. Tidligere har jeg bare købt efter ydelse/pris. Min kæreste skal have en ny kontor-PC, men hun vil alligevel kunne køre nogle få spil (ikke på noget vanvittigt niveau). OC er ikke på tale.

Systemet består af:
    Kabinet: Antec P182 Performance
    PSU: be quiet! Straigh Power Dual Rail 500W
    MoBo: ASUS P5E AiLifestyle Series
    Processor: Intel Core2 Duo E8200 2.66GHz 6MB L2 Cache, 1333MHz, (Wolfdale )
    Køler: Scythe Ninja Plus Revision B
    RAM: 3GB PC2-6400
    Grafik: Asus EN8500GT Silent Magic 512MB DDR
    HDD: Samsung HD320KJ, 320GB, 7200 rpm, 16M cahche, S-Ata II

Producenten af CPU-køleren påstår, at man på ikke-perfomance-systemer ikke behøver at installere den medfølgende blæser, men at den kan køle passivt. Mit spørgsmål: Hvad er anbefalingerne på det ovenstående system? Skal den "blæses", eller kan man køle passivt?

På forhånd mange tak!

/Limered

• Du kan uden problemer bruge en ninja passivt :)

Brugte den på min opteron 175 @ 2.6 passivt, den rundede kun liiige de 62 grader i 2x SP2004.

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182

• Tak for jeres svar!

Jeg har ikke samlet systemet endnu, men jeg går ud fra, at der som sædvanlig fra Antec følger en fan med til kabinettet. Hvis den sidder lige ud for ninja'en, skaber den så nok airflow i kabinettet? Hvis ikke, må jeg jo bare installere ninjaens fan. Den larmer jo heller ikke voldsomt :-)

/Limered

Oprindeligt indlæg af noxon

Det kræver dog lidt airflow i kabinettet, ellers blir den for varm efter nogle timer.

• Der er 3 blæsere med til den Antec P182 har lige fået mit ind af døren den anden dag.

De køre ved 3 forskellige settings Low Medium og High Støjsvage er de ikke, det er noget med 20db ved laveste og så 25 og 30 på medium og max. På max er det helt forfærdentlig højt. Men super godt kabinet skabt til et godt airflow.

Jeg skifter min blæsere inden alt for længe, smide 4 ultra lownoise i ... nogle 8db blæsere.