USB højtalere og Phono stik

  • Hej,


    Jeg har nyligt anskaffet mig en NAS server, nærmere betegnet en Synology DS207+.


    På deres side har jeg læst at man kan købe sig en lille remote og nogle usb højtalere så man kan spille musik direkte fra den uden at tænde sin pc. Men da jeg har et surround anlæg synes jeg det er lidt overkill også at have USB højtalere. Så jeg tænker om der findes en form for adapter eller lignende som man kan sætte i USB-stikket på NAS-serveren som så går ud i dobbelt phono stik, som man så sætter til surround forstærkeren.


    Håber der er nogen som ved noget om dette, og kan hjælpe.


    vh
    contici

  • du kan vel bruge et hvilken som helst USB-"lydkort" kan du ikk?.. ;) så kan du jo altid lave det om til de stik du skal bruge til din forstærker.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    du kan vel bruge et hvilken som helst USB-"lydkort" kan du ikk?.. ;) så kan du jo altid lave det om til de stik du skal bruge til din forstærker.. ;)


    Jeg er ikke helt med? Jeg kan ikke sætte lydkort i serveren, hvis det er det du mener?

  • http://www.shg.dk ind under "hardware" så "lydkort" og så "ekstern" sådan et lydkort burde du vel kunne bruge ikk??..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    http://www.shg.dk ind under "hardware" så "lydkort" og så "ekstern" sådan et lydkort burde du vel kunne bruge ikk??..


    Jeg tvivler lidt på at det vil virke. Hvis lydkortet kræver en driver for at virke, er chancerne nok små for at det vil virke på NAS'en.


  • Jeg ved ikke om der findes sådan en løsning, men ellers kan du vil skille en USB-højtaler eller et USB-headset ad og så selv sætte et minijack-hunstik på.


    Hvordan styrer man foresten hvad der skal afspilles på NAS'en?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral
    USB signalet er digitalt, og phono er analog, så det kan nok ikke klares med en loddekolbe og en håndfuld stik.
    Noget i den her retning:
    http://www.usbgear.com/53X165143.html


    For at der kan komme lyd ud af en højtaler skal signalet konverteres til et analogt signal.
    Lyden sendes som digital data via USB-stikket. I højtaleren sidder der så noget elektronik som dels styrer USB-forbindelsen og dels konverterer dataene til et analogt lydsignal som så sendes til til selve højtalerenheden. Hvis man sætter et minijack-stik på i stedet for at lade det analog signal gå til højtalerenhederne burde det virke.


    Men hvis man kan købe en "USB -> analog lyd"-adapter, som den du linker til, her i DK, så er det da klart nemmest... ;)

  • Tak for alle svarene.


    Jeg har nu skrevet til USBGEAR, om adapteret du henviser til, kan bruges til det formål jeg skal bruge det til.


    Man styrer musikken på NAS'en via en lille remote man køber. Meget smart...