Znote 6224W Blæser kører konstant full rpm (fixed)

  • hey derude, igår aftes installerede jeg NHC notebook hardware control, efter jeg gjorde dette larmer min køler så meget at jeg ikke kan have min laptop tændt i undervisningen mere, How come?


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet en gang, sidst af oBiWaN ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af oBiWaN
    hey derude, igår aftes installerede jeg NHC notebook hardware control, efter jeg gjorde dette larmer min køler så meget at jeg ikke kan have min laptop tændt i undervisningen mere, How come?


    MVH Patrick


    Det er vel fordi NHC mener at din /CPUGPU er for varm.. Har du prøvet at tjekke temperaturen på CPU'en? Prøv GPU'ens temperatur med Coolbits 2 eller Rivatuner..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Du har ret, men når det hele kører idle på batteri, burde behovet for køling falde, men næ nej det kører på fuld knald med blæser af ligevel og suger 24,xxx watt, hvilket har reduceret min standbytid mærkbart jeg plejer at kunne holde den nede på 14,000 med batteri og lav kontrast, men nu kan jeg ikke gøre noget for at hjælpe, bør jeg slette det?

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af oBiWaN
    Du har ret, men når det hele kører idle på batteri, burde behovet for køling falde, men næ nej det kører på fuld knald med blæser af ligevel og suger 24,xxx watt, hvilket har reduceret min standbytid mærkbart jeg plejer at kunne holde den nede på 14,000 med batteri og lav kontrast, men nu kan jeg ikke gøre noget for at hjælpe, bør jeg slette det?


    Ja, afinstaller det igen.


    Du kan evt. prøve RMClock til at styre spænding og multiplier.
    Jeg bruger selv RMClock til min T7200 og her kan jeg sænke spændingen rigtigt meget.
    Ved 6x behøver den ikke mere end 0,95 V og ved 12x kan jeg få den ned på 1,0 V.

  • Takker dette program virker mere seriøst :clap: i hvertfald til min zepto, jeg er lidt ny mht til multiplier og volt på bærbare, men jeg kan afsløre at min computer kan gå ned på 800 mhz pr core, eller i alt 1600 mhz, hvilken multiplier og volt (kan max gå ned 1,12 volt) bør jeg køre med på min t7500?, hvis du ikke har noget imod det ville jeg gerne have et screenshot af indstillinger så jeg er helt med :)


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet 2 gange, sidst af oBiWaN ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Ja, afinstaller det igen.


    Du kan evt. prøve RMClock til at styre spænding og multiplier.
    Jeg bruger selv RMClock til min T7200 og her kan jeg sænke spændingen rigtigt meget.
    Ved 6x behøver den ikke mere end 0,95 V og ved 12x kan jeg få den ned på 1,0 V.


    Hvilken Version kører du med jeg har fundet frem til 2.30.1 men kan hverken styrer multiplier eller volt ;(

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet en gang, sidst af oBiWaN ().

  • Jah det er et skide godt program... Jeg har også ændret min Vcore, da jeg syntes at 90 grader var lige i overkanten, så jeg har sat den ned til 1,100 V når den kører 2,0 GHz... Det ændrede så temp fra de 90 grader til 75 grader full load.. SÅ det kan anbefales!! Underligt nok er den stadig klippe stabil, så man kan undre sig over hvorfor den skal helt op på 1,375 V?? Især når den i bliver så varm samtidig med....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Har hentet nyeste version, og må indrømme at det kører perfekt, jeg har nu fuld kotrol over min t7500 2.2 ghz's multiplier(så vidt muligt) og volt kan justeres ned til 0.9, standard kører cpu 1,25 volt, men det er slut nu. jeg har med succes sænket volten, jeg er pt nede på 1,125 volt ved 11x multiplier og 2.2 ghz, jeg har indtil videre kun oplevet positive ting, mindre varme og mere standbytid :dance:, jeg har opnået mere end jeg umiddelbart havde regnet med var muligt.

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet en gang, sidst af oBiWaN ().

  • Har du fået tweaket mere? Eller holder du dig til de spændinger du kom frem til i første omgang?


    Lige en anden ting:
    Når du kører på batteri, kan du inde under "Battery Info" se hvor meget effekt der trækkes fra batteriet = hvor meget din bærbare bruger.


    Her kan du så se hvor meget du spare ved at sænke spændingen, ved at sammenligne tallene for når du kører med hhv. den oprindelige spænding og den nye lave spænding.
    Der kan faktisk være en del at hente.

  • Jeg har selfølgelig tweaket mere pt ser det sådan ud jeg bruger kører med power saving når det batteri 8x multiplier i Super LFM 0,8 ghz @ 0,9 volt, jeg har læst mig frem til at min CPU struktur (C2D T7500) ikke tillader at mig at komme længere ned i volt end de 0,9, omkring batteri har jeg opnået 20-30 minutters mere standbytid ved normalt brug (pga fastlåsning af multiplier) og garanteret mere i idle. med w-lan og lyd slået fra og lidt ned i brightness, kan jeg ramme de 16-17xxx mw i discharge rate, problemet er mit GF8600 GT som suger meget strøm, jeg har set powermicer funktionen i nvidia driveren, men er lidt indebrændt over jeg ikke kan justere noget, kun slå til/fra :(, jeg har også haft succes med oplader A/C slået til, før slugte min cpu ved 11x multiplier 1,25 volt, og meget høje temperaturer under load 80-90 celcius eksempelvis efter spil som CS, fra nu af kører jeg 11x multiplier, 1,0500 volt og temp under load kommer aldrig over 60 celcius. det skal lige siges at alt er stabilt, og benchmarks er ens før/efter, det lidt underlige er at når jeg gamer CS, kører den meget lidt langsommere ved lav volt end normalt, men er underligt nok stadig klippe stabil..


    Jeg vil allerede på nuværende tidspunkt konkludere at jeg vha, RMclock v2.35 b3 har forbedret zepto's produkt mærkbart især på området inden for varme :oops: standbytid, og larm fra køler som mange zepto kunder desværre har problemer med :( , det er ikke et must at gå så langt ned i volt som jeg, allerede ved lettere ændringer i volt kan man stadig sænke temparatur og larm meget...


    Hva ligger din discharge rate på når du sparer?


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • virker desvære ikke på vista 64 bit system.. øv øv.. er der et andet man så kan bruge.


    håber det ok jeg lige laver et tillægs spørsmål. :9xo

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Med både WLAN og BT på og skærmen på fuld lysstyrke bruger min ca. 24 W.
    Hvis jeg står WLAN og BT fra ryger jeg ned på ca. 19 W.


    Det er ved 6x166MHz @ 0,95 V (laveste mulige indstilling).