Før postet billede ~ Efterbehandlet

Oprindeligt indlæg af Slacker
    det man kunne gøre er jo at tage sine billeder og putte dem i tråden og sætte et [img]-tag til det inden i et [url]-tag. Jeg håber jeg giver mening.
    Men altså, hele billedet bliver vist, tweak resizer til 800x600, og hvis man klikker dem bliver de full-size.
    Så bestemmer man da helt klart selv hvad man vil se på.
    En anden mulighed kunne være at omskrive resize-funktionen så den kan slås helt fra, størrelsen kan ændres, eller man kan klikke et sted ved et givent billede og se fuldstørrelse.

At indsætte et for stort billede så tweak laver resize vil jeg meget gerne fraråde og bede jer ikke at gøre. Selvom der kun bliver vist et lille billede skal hele filen hentes hvilket gør siden sløv samt den nedscalering der laves absolut ikke er god. Det vil blive en alt for dårlig fremstilling af jeres billede.

Løsningen er i mine øjne at vise billedet i 800x600 også linke til den store udgave.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det syntes jeg jo er noget fis at sige. Jeg er hudløs ærlig og eneste grund til jeg siger det er at det kunne være en fordel for ham at lave hans billede om til 800x600 og vise de direkte i tråden. Folk er generelt dovne på nettet og det har ikke så meget med 2-3 sekunder at gøre. Fakta er bare at hvis billedet ikke er direkte i tråden bliver det ikke set så meget og derfor er chancen for kommentarer mindre.

Jeg kan fint følge gerne at ville vise i højere opløsning, men det er bare ikke den bedste løsning hvis man vil have kommentarer på sit billede. Der er intet ondt i det jeg skriver, det er kun for at hjælpe.

Jeg syntes bare det var en ret arrogant måde og "hjælpe" på men kan selvfølgelig være det bare er mig.

At indsætte et for stort billede så tweak laver resize vil jeg meget gerne fraråde og bede jer ikke at gøre. Selvom der kun bliver vist et lille billede skal hele filen hentes hvilket gør siden sløv samt den nedscalering der laves absolut ikke er god. Det vil blive en alt for dårlig fremstilling af jeres billede.

Løsningen er i mine øjne at vise billedet i 800x600 også linke til den store udgave.

Hvis så bare funktionen egentlig ændrede størrelsen på billedet, og ikke bare går ind og ændrer på height og width i koden.

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Hvis så bare funktionen egentlig ændrede størrelsen på billedet, og ikke bare går ind og ændrer på height og width i koden.

Ja så ville det være knapt så slemt, men ved ikke hvor nemt det er og lave og integrerer. Det er Martin der står for den del jo :)

Ja så ville det være knapt så slemt, men ved ikke hvor nemt det er og lave og integrerer. Det er Martin der står for den del jo :)

Tror nærmest man kan finde færdige php-løsninger på nettet, som vil være nogenlunde nemme at integrerer, hvis man har lidt kendskab til sproget.

Ville så stadig mene, at det skal være muligt at klikke på et link, så man kunne se billedet i fuld opløsning, hvis altså det måtte overskride 800x600.

Men kort sagt, så burde det ikke være noget problem at integrere.

• Nå lad os lige få den tilbage til topic.

Du kan tage det op med martin, jeg er sikker på han er lydhør hvis du har en løsning der er nem og sikker.

Kald mig doven men jeg trykker ikke på de links og derfor kan jeg heller ikke smide kommentar på billedet. Tror ikke jeg er den eneste der har det på den måde...

Get over it ..

Til billedet syntes jeg det er rigtig flot, skaber en god stemning, men personligt syntes jeg det ville have været pænere uden den indre ramme, men den yderste passer rigtig godt :)