Sli problemer øv

  • Når jeg fik fat i en sli bridge. Nu har så samlet færdig.
    Maskinen ser ud som flg:
    Asus P5N-E sli
    Core2Duo E6600
    Corsiar PC2-6400 cl4 2 gb
    Seagate 250 gb harddisk
    Sata brænder
    Chill 510 watt psu
    2x Inno3D 7800GT med zalman kølere.'
    Zalman blæserstyring i fronten.
    Der sider 2 120mm blæsere i front og ryg,
    Det hele startede op fint og jeg ladge drivere ind. Så skulle jeg lige slutte sli til og bum maskinen frøs. Jeg tænkte straks på strøm og at den chill er for lille selvom inno anbefaler at 7800gt kan køre sli med en 500 watt psu. Nu har jeg sat en antec 550 watt i det hjalp ikke. Jeg har formatteret på ny er er ved at installere windows påny men er der noget jeg har glemt? Alt er samlet efter kunstens regler synes jeg. ;(

  • Ja i skal da bare råbe i munden på hinanden for at fortælle mig der er spændingsfald der gør det. Nu har jeg pillet det ene kort ud og startet forfra nu kører den som en drøm. Altså pt har jeg ikke nogen psu der er god nok til at trække 2 stk 7800GT i sli. Shite man! X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    550w burde nu være mere end nok, det er nok til 8800ultra sli..


    Hvad er det så tror du? Ram eller noget andet? Den stopper bare. Det er sgu strange.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Det kan sgu være så meget :rolleyes:
    Og kan da også være psu, men så må den være halv deffekt.


    Hva hvis du installere alt med et kort, og så smide nr 2 i til sidst.
    Har du testet kortene hver for sig og i begge slots?


    Jep den gjorde det igen til sidst under instalationen. Nu har jeg pillet blæserstyringen af sat nogle andre ram i jeg havde og kun det ene kort nu ser det ud til den kører. jeg tror sgu det er rammene. Det er enda de der der står SLI på fra corsiar. Surt show man. :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    550w burde nu være mere end nok, det er nok til 8800ultra sli..


    Nu har jeg så selv haft Ultra SLI ;)


    Hvis du får fuld performance ud af de kort med en 550W der også trækker resten af systemet, så er du faktisk ret sej :)


    Men til dette formål er en 550W vidst ganske fint ;)


    Mit daværende system var så godt nok med Dual AMD FX-74 som ikke helt hjælper på strømmen, 4 diske, og de 2 kort, og peakede på 970W under 3D Mark tests ;)


    Og i.flg. div programmer gnavede begge CPU'er omkring 275W ved load, Det giver så 695W til resten - 4 Diske regnet fra, så ender vi nok på noget der ligner omkring de 550W or so..


    Så medmindre resten af systemet kan køre på håb og cigaretskodder, så skal der nok lidt mere end en 550W til Ultra SLI :)


  • 970W uha..
    Min bruger ~300w ved std på cpu osv, gtx clocket til ultra hastighed og så alt andet i sig. Så ud fra det er 550W da længe nok til et ekstra kort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    fryser den også hvis du ikke sætter dem i SLI men bare har begge kort i ?


    Har skiftet rammene og kører lige nu kun med 1 kort total fejlfrit. Tror sgu det er de Corsiar ram og det er enda de der sli cas4 ram. Det står der hvertfald på dem. Nu har jeg nogle Ocz PC2-6400 i de kører perfekt. 4x512mb. Men jeg prøver med sli igen i morgen med Ocz rammene og Antec 550watt psuén. Er for træt lige nu til at rode med det har været på jo 12 timer i dag men jeg prøver i morgen så skriver jeg lige igen om det kører. :9xo

  • Nu har jeg sat det andet kort i vendt den røde chip til dual kort og sat bridge på og startet. Den startede fint men kan ikke se det andet kort nogen steder. Hvor slår jeg sli til? :ohmy:
    Skal jeg ikke kunne se begge kort i denne computer> egenskaber>Hardware> enhedshåndtering.

  • Så kører dyret sgu Sli. Havde ikke trykket det der dual card chip ordentlig på plads. Har så også fundet ud af de må være de første ram jeg prøvede med der bøwlede da de her Ocz kører meget fint. Lukker tråden da problemerne er løst. Tak for inputs´ne :hb: