hvilken er bedst?

  • Jeg vil gerne vide hvilken af disse to programmer der er bedst at bruge til at encrypte filer! jeg ahr kigget lidt rundt på nettet og har set at det er to oplagte valgt når det kommer til ultimal sikkerhed! disse skulle være:


    1) File Encryption XP
    og den anden er
    2) Stellar Phoenix



    hvad er den store forskel på dem? og hvad giver mig best sikkerhed i mod hacker osv.?



    håber rigtig meget på hjælp for vil gerne havde noget sikkerhed :D


    ps. er der nogen der ved hvor effektive deres file shredder er?

  • Hvis du vil have sikkerhed mod hackere, så hiv netkablet ud af væggen. Skal man lade være med at være paranoid og tro at en skilled hacker gider bruge tid på ens system, så er det sgu nok ligegyldigt hvilken form for sikkerhed du bruger. NSA kan "nøjes" med op til 256bit AES hvis jeg ikke husker meget galt. PGP bruger vist 256kbit AES. Er det sikkert nok eller skal vi overdrive lidt mere ?


    Går ud fra at du har din grundlæggende sikkerhed i orden på dit system, så medmindre du har alien fissionshemmeligheder, beliggenheden af Jimmy Hoffa´s grav, samt plantegninger over UFO´en der styrede ned i Roswell i slutningen af 40´erne liggen på din computer, så har du jo nok ikke det store at frygte og kan derfor nøjes med en moderat paranoia-sikkerhed ... ?


    Nå det er sagt ... Hvis du endelig bliver hacket af en som ved hvad han laver og han støder ind i krypterede filer, så skal du jo nok forvente at de bliver slettet. Derfor tager du naturligvis altid backup af alt vigtigt ik ?