hjælp til sd memory

• Jeg har været ude for den uheldige situation at min bil har været stjålet, men nu har jeg fået bilen igen og har fundet et sd micro memory card til nokia 6300 i bilen... vil gerne ind og kigge på den og se om det er nogen jeg kender, men der er adgangs kode på, er der en måde og komme uden om det ?

håber i kan hjælpe mig ;(

Oprindeligt indlæg af tj100
    Jeg har været ude for den uheldige situation at min bil har været stjålet, men nu har jeg fået bilen igen og har fundet et sd micro memory card til nokia 6300 i bilen... vil gerne ind og kigge på den og se om det er nogen jeg kender, men der er adgangs kode på, er der en måde og komme uden om det ?

håber i kan hjælpe mig ;(

Det er en længere proces mener jeg.
    Bedre at du spørger inde på http://www.mobildebat.dk

eller burde det vel være muligt at se indholdet via en micro sd-kort læser

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Kender du evt nogen som har en Htc s710. Den bruger micro sd og den kan åbne de mest mærkelige filer da det er en windows telefon

Men det hjælper vel stadig ikke noget, hvis der er kode på kortet!

• tjah... med en telefon er det ikke lutter lagkage at bryde passwords på kort.

I stedet skal du nok få fat på /låne en adapter og en kortlæser, og så først lave en "dictionary brute force"

Den form for bruteforce er hurtig, men virker kun hvis koden indgår i den ordbog der følger med programmet.

Hvis ikke det virker, skal du lave en almindelig bruteforce, hvor programmet går ind og knækker koden et bogstav ad gangen. Dog kan en alm. bruteforce godt tage lang tid hvis koden er lang. Gerne op til en 4-5 dage hvor computeren står 24/7 og bruteforcer kortet, da en alm. computer kun kan klare omkring 20-30 tries i sekundet (og der er mange kombinationer)

Det optimale er self. at få fat på et OS, der kan udnytte beowulf clusters, hvor den samlede regnekraft fra flere computere bliver samlet i at knække koden. der er nogle udgaver af Linux der kan dette, og der er ligeledes mange af den slags hackerprogrammer til Linux.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Hvis politiet ikke har fundet synderen ville jeg nok overlade kortet til dem så de måske kan komme videre i sagen.
    Hvis de har fanget en, så glem hvad jeg sagde ;)

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.