Nat og dag........

  • Hold da så lige op.......


    Jeg har modtaget mit Canon EOS 400D i dag og skulle selvfølge lige prøve nogle enkelte skud med det (211 indtil nu :T)


    Før havde vi et Fujifilm finepix 4.1 mega pixel, det vil jeg ikke engang fodre hunden med nu selvom det kunne gnaskes ganske grundigt på, det er en helt vild forskel, ved godt man ikke kan sammenligne direkte men så alligevel. Det kan vi eftersom det var det vi havde og er nu gået til 400D.


    Dert er MEGET som skal læres med at indstille rigtigt på det hvis man vil køre manuelt men har det første stykke tid tror jeg bare jeg holder mig til de automatiske som er der på. Jeg har lige taget 2 af dem og smidt på en hjemmeside som I er meget velkommen til at kikke på, ved det kan blive enormt meget bedre men synes selv de ser helt vildt godt ud i forhold til dem vi har fra det gamle cam.


    http://www.grindsted-antik.dk/IMG_0028.JPG


    http://www.grindsted-antik.dk/IMG_0071.JPG


    Har sikkert gjort en hel del galt og eftersom jeg gerne vil lære at tage ordentlige billeder modtager jeg gerne kritik !!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Undskyld det ikke er et ordentligt spørgsmål men hvorfor hedder den nat og dag........


    Tror det er ligesom - trist og glad

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Hej Carstent


    Jeg forstår godt du er glad. Dine billeder er fint skarpe og helt sikkert lang bedre end det dit gamle cam kan leverer.


    2 ting:
    Baggrund Baggrund Baggrund (rod)
    Hvidbalancen (meget kolde farver)


    Tillykke med det.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Ttttjjjaaa nat og dag....det var bare sådan et ordsprog jeg lige kom på i min iver over hvor godt billederne så ud i forhold til det gamle :D men hvor ændrer jeg det henne ?


    Lahnet: Jeg kan godt se det med baggrunden nu du siger det, den skal være mere neutral ikke ? Men det med hvid ballancen ved jeg ikke hvad du mener. Er det noget jeg skal ændre i noget software eller skal kameraet stå anderledes, billederne er bare taget med automatisk "Person" indstilling på kameraet og ellers intet gjort ved.


    Tak fredek

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carstent
    Ttttjjjaaa nat og dag....det var bare sådan et ordsprog jeg lige kom på i min iver over hvor godt billederne så ud i forhold til det gamle :D men hvor ændrer jeg det henne ?


    Lahnet: Jeg kan godt se det med baggrunden nu du siger det, den skal være mere neutral ikke ? Men det med hvid ballancen ved jeg ikke hvad du mener. Er det noget jeg skal ændre i noget software eller skal kameraet stå anderledes, billederne er bare taget med automatisk "Person" indstilling på kameraet og ellers intet gjort ved.


    Tak fredek


    Jeg kender ikke Canons software, her må der andre folk på banen.


    Men ens for alle er det, at hvis man skal ændre på hvidbalancen, skal man enten gøre det inden man tager billedet, eller (og det her er at foretrække) at droppe JPEG og begynde at skyde i RAW. Med en RAW fil har du langt flere muligheder for at redde et fejleksponeret billede.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carstent
    Har været ved at læse om RAW, men det er vist noget hardcore noget :rolleyes:


    Så skal man selv "fremkalde" hvert billed og sætte farver på, eller er det forkert ?


    Både rigtigt og forkert, mest forkert.


    Programmet giver et foreslag ud fra de billededata som er optaget. Man kan jo spørge sig selv om den processor, som sidder i ens kamera er bedre end den som sidder i ens PC. Meget forenklet men prøv det, jeg skyder aldrig i JPEG mere.


    Tag et par stykker og leg lidt med det.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G