Hejsa alle, har gang i en smule OC og har brug for et par råd og friske øjne.
Først udstyret:
Asus Striker Extreme MB
Core2Duo E6850 3GHz 1333MHz
Tuniq Tower køler med 120mm blæser
4 x Corsair XMS2 6400(800MHz) CL4 (4-4-4-12)
Sparkle 8800GT 512
Samsung 320GB SATA300
600W SeaSonic PSU
Planen er at OC CPUen til 3.6Ghz og 8800GT til 650/1625/950. Startede med at OC grafikkortet og dette lykkedes også fint og med lidt hjælp fra en 120mm blæser, så bliver kortet ikke varmere end 80 grader under ATITools artifact test. Problemerne starter lidt ved CPUen. Startede med at bruge ASUS AI til at OC til 3.3 og alt kørte fint. CPU'en blev maks 57 grader under Prime95 (v25.x som tester begge kerner). Efter dette startede jeg med at indstille manuelt og endte til sidst oppe på 3,6 GHz med følgende indstillinger:
FSB: 1600MHz (400 @ 9 x mulitplier)
DDR: 800MHz
Ram-timmings: 5-5-5-15-t2
Vcore: 1.425v
Ram volt: 2,1v
Resten af voltsne er sat til MBs auto funktion. Jeg kan kører Prime95 tests fint (8 timer uden errors) og CPU kernerne topper ved 65 grader (CPU fanen kan skrues op hvis nødvendigt). Så alt virker til at være fint. Men hvis jeg kører mange ting af gangen, så sker det er Windows XP pludselig hænger og jeg ikke længere kan komme i kontakt med nogle af applikationerne. F.eks. prøvede jeg at fyre op for CPU-Z, Speedfan, Core Temp, ATITool og Prime95 for at stresse CPU og grafikkort samtidig- og her gik der små 12 minutter, så hang XP. Jeg har prøvet at rode lidt med memory volt og timmings uden held. Har også prøvet at sætte volten på NB og SB manuelt, også uden held (dog kun et enkelt forsøg med NB 1,4v og SB 1,45v). Maskinen fryser også nogle gange når jeg stresser CPUen alene og nogle gange når jeg stresser grikkortet alene. Har dog testet graffikkortet igennem OCet inden jeg ændrede ved CPUen, så jeg er ret sikker på at graffikkortet er uden skyld. Indtil videre virker det til at jeg skal sætte vcore til 1,425v i BIOS, selvom jeg godt tror jeg kunne få den ned på 1,375v eller 1,4v. Har også prøvet at have vcore op på 1,45v, uden at det løste problemet med frysning.
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg ellers skal prøve at stille på?