kontrast forhold til billederedigering?

• Jeg står og overvejer at købe en skærm mere. Som hovedsageligt skal bruges til at redigere billeder og spille.

Men hvor stort skal kontrast forholdet helst være når det er til billederedegering?? 700:1 er det nok eller skal man gå efter en skærm med 3000:1???

• Min ligger på 1000:1 og det er sgu rigeligt. Nogen skærme reklamere med urealistisk høj kontrast som de aldrig opnår alligevel. Find en god skærm med fornuftigt panel.

Jeg bruger selv dells 24" som faktisk er ganske udmærket til det brug.

Skal man op over det den kan klare så bliver de meget meget dyre og du snakker så f.eks. eizo highend modeller hvor du for at bedre panel. Men der er du også hurtigt af med godt 10k for noget der ligner 24"

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af recruit
    okay... Jeg leder efter en 20 eller 22" og til en pris under 3000kr

Dernede tror jeg ikke du skal tænke så meget over det. Find en med et godt panel. Du skal så bestemme om du vil have en wide 22" eller en 20" 4:3. Du har mere skrivebords plads med en 20" 4:3 da du for en højere opløsning.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Dernede tror jeg ikke du skal tænke så meget over det. Find en med et godt panel. Du skal så bestemme om du vil have en wide 22" eller en 20" 4:3. Du har mere skrivebords plads med en 20" 4:3 da du for en højere opløsning.

Det skal være en WS. min. 1680x1050.

Da jeg har planer om at den skal køre sammen med min nuværende 20" WS