Ordklasser i engelsk

  • Jeg er helt enig i alle jeres betragtninger om at undervisningen bør foregå på engelsk - til gengæld har jeg oplevet en lærer i tysk, som forsøgte sig med samme taktik fra dag 1!! Det virkede absolut ikke.



    Forestil jer, at sidde i 7. klasse og have tysk for aller første gang, og så blive mødt af en lærer som bare ævler løs på et sprog du fatter hat af?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psychoras
    Jeg er helt enig i alle jeres betragtninger om at undervisningen bør foregå på engelsk - til gengæld har jeg oplevet en lærer i tysk, som forsøgte sig med samme taktik fra dag 1!! Det virkede absolut ikke.



    Forestil jer, at sidde i 7. klasse og have tysk for aller første gang, og så blive mødt af en lærer som bare ævler løs på et sprog du fatter hat af?


    Hvis en lærer underviser på tysk den første dag eleverne har faget, så er han/hun ikke ligefrem den skarpeste kniv i skuffen..

  • selvfølgelig skal man i starten kunne få alle i klassen med, så man kan holde klassen på et niveau og få den indført i sproget.


    Nu har jeg godt nok selv boet i Australien i 2 år og været ude for at jeg skulle rette på alle mine engelsklærere (den ene af dem VAR endda englænder, fra Jersey øerne for at være nøjagtig).


    Englænderen, eller Julie, som hun hedder, satsede ekstremt meget på "learning by doing", og blev faktisk nødt til det, da hun ikke var så ferm til dansk. Det vi faktisk gjorde, var at lave en slags udveksing af sprog. Vi hjalp hende med det danske, og hun os med det engelske. Det skabte mange gange en god stemning i klassen, og hjalp samtidig de svageste i faget godt på vej.


    Det har selvfølgelig været et plus for mig at bo i Australien, men nærmere et minus for mig at vende hjem og have engelsk i en dansk skole. For det første er grammatikken i Australsk engelsk en lillebitte smule anderledes end i den "Storbrittanniske" engelsk man lærer herhjemme, desuden er der ord der ikke findes i Australsk engelsk og vice versa, eller ord der hedder noget andet.


    Det jeg faktisk har følt siden jeg gik i 10. klasse (hvor jeg havde Julie som lærer), er at engelsk ikke er en nødvendighed. Siden den første engelsktime med de engelsklærere jeg har haft på HTX, er det faktisk gået ned ad bakke, fordi vores engelsklærere satser ALT for meget på grammatikbøger og analyser i stedet for at give os lov til at SNAKKE engelsk


    det er en lille ting jeg gerne vil foreslå min nuværende engelsklærer i timerne i dag.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200