HP dv2130ea

  • Hej alle sammen


    Jeg har her for en 8 måneder siden købt en HP dv2130ea som jeg synes er blevet lidt sløv! :boxed:


    Jeg tænkte på at bruge et lille beløb på at få den gjort lidt sjovere og ha'


    [list=1]
    [*]For det første tænkte jeg på om jeg skulle købe nyt batteri eller om jeg kunne få byttet det gamle da jeg synes det er blevet utrolig kort tid jeg kan sidde og arbejde med den uden strøm tilsluttet
    [*]Jeg tænkte også på om jeg skulle udskifte min HD da den kun er på 5200 omdrejnininger (efter hvad jeg har forstået i hvert fald) eller om det ikke ville giver særlig meget ydelse
    [*]Til sidste tænkte jeg på om jeg skulle udskifte rammene, da jeg har opgraderet den til Vista og har hørt at den sluger rigtig meget på rammene
    [/list=1]


    Hvis i har nogle svar til disse ting må i meget gerne linke til information eller hvilke dele jeg burde købe da jeg virkelig ikke har styr på sådan nogle ting :9xo


    På forhånd mange tak for hjælpen :cheers:

  • Jeg synes du skal prøve med en bios opdatering og se om det ikke kan hjælpe dig lidt, inden du shopper efter alt muligt.


    Men en ny harddisk vil i hvert fald forbedre læsetiden og mindske ventetiden på programmer og opstart etc. Et nyt batteri burde ikke være noget problem.. Det kan jeg i hvert fald hjælpe dig med, hvis du smider mig en PM.


    RAM vil ikke øge hastigheden i noget som helst, med mindre du nu kører mange programmer samtidigt.. For så vil PC'en ikke skulle ligge og flytte midlertidige filer fra dine RAM til sidefilen på din harddisk. Så nye og flere RAM vil klart være en fordel for dig, med mindre du kun bruger messenger, word og internet explorer (skiftevis).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Køb 2 af dem her og sæt dem i i stedet for de 2x512 MB du har i nu. Det vil nok hjælpe lidt i Vista.


    Ville det være smartere og købe 4GB nu hvor det er så billigt


    Og er det er nemt at sætte i en bærbar hvis man aldrig har rodet med det før?


    Hvor meget koster en HD hvis man skulle have det og hvor dyr er sådan en?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SGN_X
    Ville det være smartere og købe 4GB nu hvor det er så billigt


    Og er det er nemt at sætte i en bærbar hvis man aldrig har rodet med det før?


    Hvor meget koster en HD hvis man skulle have det og hvor dyr er sådan en?


    I følge HP kan din maskine kun tage 2 GB i alt.


    RAM er utroligt nemme at udskifte. Der sidder et lille dæksel i bunden af din maskine med 2 skruer klods op ad dit batteri, skru det af og så har du fri adgang til RAM modulerne.


    Klik på linket, så får du vist 2,5" diske på 7200 RPM, i alle størrelser.


    Husk at brænde dine Recovery skiver ud, så du kan gendanne Windows på din nye disk!


    Håber du kunne bruge det ovenstående. :9xo

  • kan man egentlig brænde et billede af sit windows med alle de ting man har på nu ned på en skive så den ligner sig selv 100% eller ligge det over på en anden maskine, altså et slags image!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SGN_X
    kan man egentlig brænde et billede af sit windows med alle de ting man har på nu ned på en skive så den ligner sig selv 100% eller ligge det over på en anden maskine, altså et slags image!


    Ja, forekslempel med Acronis eller Norton Ghost.