Hejsa.
EDIT: Mine computer oplysninger kan du se i min signature.
Så gik jeg igang med at overclocke lidt forsigtigt da jeg ikke rigtig har forstand på det.
Startede med at overclocke min cpu lidt frem og tilbage og benchmark i 3dmark06 efter hver ændring for at se om den var stabil. Jeg endte med at få den til 333 fsb - 3.0 GHZ ca. fra 2.4 GHZ med box køler og ved 1.326 Volt. herefter kunne jeg ikke komme højere uden at den blev for varm eller ustabil og crashede.
Så skulle jeg clocke min ram. Det gik desværre knap så godt Det er nogle super fede OCZ ram jeg har købt. Dual channel PC2 8000 ram med CL. 4.4.4.15 ved 2.3 Volt 1000 mhz. MEN MEN MEN hver eneste gang jeg prøver og kommer over de 800 mhz så virker mit system ikke. Har prøvet og ændre volt og mhz gradvist men intet hjælper. Jeg kan heller ikke finde det sted i BIOS hvor jeg kan ændre sådan at mine ram kan clockes mere end CPU eller omvendt?
Mine problem // spørgsmål:
- Jeg kan ikke finde noget sted og låse min PCI-E så den altid er 100, kan slet ikke fonde noget om den i min BIOS så ved ikke om den automatisk er 100?
- Jeg kan ikke finde min divider i BIOS hvor jeg kan sige at min FSB skal være 1:1 osv. i forhold til mine ram. (eller hvordan er det at det forgår?) tror min cpu//ram står til 5:6 nu... det er jo ikke så godt vel?
Her er nogle screens fra CPU-Z hvis det kan hjælpe.
[Blocked Image: http://img205.imageshack.us/img205/7571/screendumpbg9.gif]
Håber der er nogen som kan give mig en lynguide i hvordan jeg kan komme videre...
På forhånd tak.
Bertel.