SATA harddiske vælge?

  • Nej jeg aner ikke hvor tit det sker, at den normale error checking funktion træder i kraft..har virkelig ingen anelse, om det er noget som sker jævnligt uden man lægger så meget mærke til det. Har du en idé?


    Jeg har det bare sådan, at hvorfor vælge en disk som ikke er beregnet til applikationen?
    Man kan GÆTTE at det muligvis ikke betyder så meget, men når producenten selv siger, at hvis det er stabilitet man går efter anbefaler de det ikke, har jeg en tendens til at tage deres ord for gode varer.
    Grunden til at en serverdisk virker spændende, er at de muligvis er mere solidt bygget, idet de er beregnet til at køre konstant. Men hvis det er på bekostning af stabiliteten, synes jeg ikke det er det værd.

  • normale mennesker opdager næppe at de har serverdiske.......man skal have lidt mere specielle behov imo, for at det er værd at tænke på....du skal regne med at der er servere hvor man bare ikke må miste nogen former for data....firmaer kan ikke tåle at sikkerhedskoder som de opbevarer fx lige pludseligt er væk, men vil man have billig sikkerhed derhjemme vil et par wd2500ks i raid1 fx give god sikkerhed da man kan genskabe data hvis 1 af diskene fejler.....det burde være nok for enhver med normale behov.....alt det sikkerhedscheck slår jeg personligt selv fra, da det giver en hurtigere disk.....og har ikke oplevet nogle af mine WDs nogensinde dø, selvom flere af dem var købt brugte fra en 4 år gammel server :) ...men self. er der da sikkert nogle der har haft en død disk eller 2.....samsung laver dog også ret hurtige diske, og seagate har jeg heller ikke haft problemer med.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.