Nyt system, er mit valg ok?

  • Efter flere tråde, og et par måneders tænken, har jeg solgt mit gamle system, og er klar til at smide omkring 10.000kr efter et nyt. (så snart lidt små dele er solgt :D)


    Jeg har en lækker bærbar til 14.000 med Core2Duo, 17'skærm og hele molevitten, men trods det er en lækker computer, har jeg aldrig været helt tilfreds med Intel, derfor har jeg valgt AMD.(måske er det bare psysisk, men man skifter jo ikke bare Klub fordi ens hold er lidt bagud :roller:


    -Har ved lidt hjælp fundet frem til dette system, men da jeg ikke er den store nørd til det her, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.
    Nøgleordne er: kraft til alt, optimal ydelse, stilhed & Stil (i kabinet valg, ikke noget flower power)


    -Jeg skal bruge den til: Gaming (gerne de nye spil), Photoshop, andre grafiske programmer, internet surf, film/musik.


    -Har ikke de store planer om OC, med mindre jeg kan få en ven til at hjælpe mig.



    Har selv, en 22 LCD skærm, tastatur, mus og højtaler.
    Har også en 74gb raptor 10.000rpm harddisk til at køre vista



    Er der noget i vil ændre i dette setup?


    På forhånd tak :D

  • Har ved lidt hjælp fundet frem til dette system, men da jeg ikke er den store nørd til det her, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.
    Nøgleordne er: kraft til alt, optimal ydelse, stilhed & Stil (i kabinet valg, ikke noget flower power)



    Det er jo så Intel du skal have ;) :D



    Men hvis du da er så stædig, så ser det okay ud, men hvis du ikke har nogen store planer om at oc forstår jeg ikke hvorfor du har valgt det bundkort og de ram, mindre kan gøre det...


    Angående 8800GT er det lige meget hvilket du vælger, XFX er ude med deres XXX serie hvis du vil have et pre-overclocked, men hvis det koster meget mere end de andre ville jeg bare tage det billigste...


    Angående PSU ville jeg overveje Corsair 620w hvis jeg var dig selvom mindre nok kunne gøre det, er det ikke et sted der er specielt smart at spare videre på...


    Angående Scythe Infinity hvis du ikke skal oc kan du jo nøjes med box køleren, ellers ville jeg ikke vælge en Scythe alligevel da jeg har hørt noget negative ting om deres montereings løsning som skulle være noget ringe...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Vil altttssså ikke have Intel :D


    Regner med at ham der skal samle den, har forstand på at overclocke....


    Hvad er der dårligt ved blæseren, udover monteringen?


    Det jeg har hørt negativt om den er montering er lavet af plastik og er rimelig ringe, jeg kan dog ikke bekræfte dette da jeg ikke selv har den eller har set den.


    Men man risikere at bundkortet knækker, når man rykker sin computer, også grunden til at shg.dk ikke vil montere den når den så skal fragtes.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Ja 64-bit, regner jeg med.


    Ang. den køler, findes der en bedre, som er lige så lydløs og køler så godt. (samtiget, må den godt se godt ud :D )


    Altså umiddelbart så skulle Thermalright lave nogle rigtig fornuftige kølere, de kan købes hos coolerkit.dk ved jeg... Har dog heller ikke haft dem, jeg har faktisk næsten altid kørt med box køler eller vand... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Altså umiddelbart så skulle Thermalright lave nogle rigtig fornuftige kølere, de kan købes hos coolerkit.dk ved jeg... Har dog heller ikke haft dem, jeg har faktisk næsten altid kørt med box køler eller vand... :D


    Overvejer vand, senere hen, men lige nu er der kun omkring 10k til denne computer. (Vi skal have mere i SU! :ph34r:)


    Den køler jeg linker til, er det kun et problem når man flytter computeren? (for jeg går ikke til lan, og rykker kun på den, når der skal gøres rent!)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Overvejer vand, senere hen, men lige nu er der kun omkring 10k til denne computer. (Vi skal have mere i SU! :ph34r:)


    Den køler jeg linker til, er det kun et problem når man flytter computeren? (for jeg går ikke til lan, og rykker kun på den, når der skal gøres rent!)


    Som jeg har forstået det så er det når man rykker på den ja...


    Men jeg kan som sagt ikke sige så meget om den etc. så der skal du nok have en andens mening...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Okey, men tak for hjælpen so far, der er ikke flere "flaskehalse" i systemet så?


    Er der andre der ved noget om køleren?


    Nej, ville jeg ikke mene hvis det var noget kunne man købe Fatal1ty X-Fi kortet som jeg også har, i stedet for X-Fi Gamer, men skulle ikke være meget større forskel, men prisen er jo så heller ikke meget større...

  • Sådan en 6400+ bruger sindsyg meget strøm og bliver PÆNT varm.. Ville også tage noget Intel..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Sådan en 6400+ bruger sindsyg meget strøm og bliver PÆNT varm.. Ville også tage noget Intel..


    hehe enig, men det er nu ikke så slemt som med P4 førhen :D


    Men altså han er tilsydeladende meget glad for AMD så tvivler på man kan få ham overtalt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Ja 64-bit, regner jeg med.


    Ang. den køler, findes der en bedre, som er lige så lydløs og køler så godt. (samtiget, må den godt se godt ud :D )




    Køler der vil jeg nok vælge Asus silent knight


    Har den selv og som det fremgår af testen, klar den sig ligeså godt som den du har set på. Og den passer også på am2


    Men jeg vil nu også havde taget en intel hvis det var mig der skulle vælge :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    hehe enig, men det er nu ikke så slemt som med P4 førhen :D


    Men altså han er tilsydeladende meget glad for AMD så tvivler på man kan få ham overtalt :D


    Har Intel i min bærbar, og jeg hader Intel :D


    Er AMD så meget dårligere? og kommer AMD ikke snart med et udspild, der er på højde med Intel?


    Er fandeme ikke meget for at gå over til fjenden :)


    faus. den virker fin, men er utrolig grim (ja udseendet tæller :)) )


  • Jeg forstår ikke hvorfor du hader Intel og min mening er at Intel er det bedste pt.


    AMD kommer med nyt ja men det gør Intel også og de få prognoser der har været indtil nu syntes jeg ikke det ser godt ud for AMD



  • Hehe vær sin smag :pokey: Jeg syndtes godt om den:-)


    Men har også altid haft Amd, og været meget glad for det. Men efter sidste skift til denne Intel duo har det ændret sig. Vil ikke Skifte tilbage mere.
    Også igen... Når Amd kommer med deres 4kernede, så skifter jeg nok mening. Man Ved ikke noget om nogen dato eller noget. Så det må vi de til :dance:

  • Bliver også nødt til at sige det...Intel sparker numse


    Jeg kan bekræfte Shithes monteringsbøvl + de er alt for store i forhold til TR som også køler bedre. Det var et helvede at få den Ninja jeg havde på mobo og det føltes som den aldrig fik ordentlig fat...en af de plastikdimser drillede konstant. TR løsning med plade på undersiden er idiotsikker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Angående CPU køler har du så kigget på Thermalright som jeg nævnte??


    http://coolerkit.dk/group.asp?group=79&sub=50


    Har ikke hørt meget andet end godt om dem...


    Hvilken en af dem, tænker du på?


    Nu bliver jeg sku i tvilv, hvor meget bedre er Intel edenlig? Er der nogen steder/test hvor man kan se det sort på hvidt?


    (så skal jeg jo til at finde et helt nyt system :crazyeyes: )