Kingston DDR3 ram

  • Var lige inde på edbpriser for at tjekke priserne på DDR3 ram i dag, så var det at jeg faldt og dem her som ser ud til at være de billigste:
    Kingston HyperX 1 x 2 GB


    Men hvordan kan det være at de er så meget billigere end dem her:
    Kingston HyperX 2 x 1 GB


    De billigste ram ser ud til at være hurtigere end de dyreste. De dyreste ram er dog Dual Ram, hvorimod de billigste er Single Ram.
    Er Dual Ram virkelig så meget bedre end single?

  • Har skam ikke tænkt mig at købe noget :D Kan bare ikke forstå prisforskellen.. Det er som om alt er bedre på Single Rammene i forhold til Dual Rammene, både pris, hastighed og optagelsen af plads. Eller er der noget ved de Dual Ram som bare sparker røv i forhold til de Single Ram?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kper
    Har skam ikke tænkt mig at købe noget :D Kan bare ikke forstå prisforskellen.. Det er som om alt er bedre på Single Rammene i forhold til Dual Rammene, både pris, hastighed og optagelsen af plads. Eller er der noget ved de Dual Ram som bare sparker røv i forhold til de Single Ram?


    dualrammene gør jo bare at du kan udnytte Dual-channel, som dit bundkort understøtter. Om du køber det i et kit eller ej er på sin vis ligegyldigt. Den eneste forskel er, at man i et kit ved, at rammene er testet sammen, hvor de er testet hver for sig, når du køber 2 single ram.