Søger en der er god til Linux

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mojn
    xdream >> Det er skam bare et nyt baggrundsbillede, AWN og så et lidt anderledes theme. Tog ikke mange minutter at lave :D
    Nu er det kun et screenshot, så man kan ikke se alle de lækre features der er kommet med compiz. Men du kan se denne video for at få et lille indtryk af det.


    Nøj hvor ser det lækkert ud!! Jeg får faktisk selv lyst til at lege lidt med det :D

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mojnSGN_X >> det kan du sagtens. Jeg kører med dual boot mellem vista og ubuntu og det virker perfekt :D


    Hvordan får jeg lavet det? :) Edit: Har fundet ud af det


    Men der sker ikke noget med min vista installation? :)

  • Hejsa


    Har lige et spørgsmål hvis jeg skal installere den nyeste driver til mit gfx hvad skal jeg så gøre har hentet den fra nvidias HP

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    Har lige et spørgsmål hvis jeg skal installere den nyeste driver til mit gfx hvad skal jeg så gøre har hentet den fra nvidias HP


    Vil anbefale at du henter Envy til at ordne det hele for dig. Kan du hente her


    Den sørger for at hente den rigtige driver og configurere det hele :D

  • Hejsa


    jep nu kore mit gfx kort men kan man ikke lave det om til at bruge dansk tastatur mangler de tre gyldne bukstaver ;)

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    jep nu kore mit gfx kort men kan man ikke lave det om til at bruge dansk tastatur mangler de tre gyldne bukstaver ;)


    Det skulle du have gjort da du installerede det :D


    Men du kan også gå op i System/Indstillinger/Keyboard. Der vælger du fanebladet Layouts. Herfter vælger du "Add" knappen, finder det danske, tester hurtigt med æøå og så sætter den til default. Så burde den være i vinkel


    Du kan også gå op i System/administration/language support, hvis du vil have resten af systemet(det der nu kan), til dansk.

  • Hmm øv jeg har lidt problemer med at få ubuntu til at virke på min Znote 6224w :S Har endnu ikke kunnet få desktop frem.. :S Har googlet lidt og der er åbenbart mange der har det samme problem... Vildt ærgeligt....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hejsa


    jeg skulle k're mit i lav detaljer tror jeg nok det hed ellers var der kun grafik fejl i form af strejer og prikker

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    jeg skulle k're mit i lav detaljer tror jeg nok det hed ellers var der kun grafik fejl i form af strejer og prikker


    Hmm jah mit vil slet ikke starte op no matter what... :S den går enten til console eller også er der bare kul sort skærm :S

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Har prøvet og google lidt! Men kan man installere office 07 med wine eller fucker det? og hvilken version af office kan du få installeret?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SGN_X
    Har prøvet og google lidt! Men kan man installere office 07 med wine eller fucker det? og hvilken version af office kan du få installeret?


    Du kan vel bruge OpenOffice.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SGN_X
    Ikke når jeg bruger onenote + jeg elsker den nye office :)


    Der burde ikke være nogen problemer hvis du bruger CrossOver, men ingen garanti :D kører med office 2003 og det fungerer fint

  • Hejsa


    nå nu virker det sku "ÆØÅ"


    nu har jeg så et nyt spørgsmål, har kigget lidt på google og har fundet den nyeeste version af wine "tror jeg nok" :O
    men kan ikke helt finde ud at få det installeret...



    nogle der er lidt skrap til det ???
    evt. give mig et link til den rigtige version til ubuntu.


    edit: kan ikke rigtig finde ud af det med at skulle installere noget på det her linux hvordan er det med det her på windåse har man exe, msi og linende til at starte installationen men hvad svare det til i linux er det run filer og ..........?....
    og kan læse mig til at man skal ind og starte nogle ting fra terminalen f.eks java som jeg så heller ikke kan få til at virke !!!
    man skal skrive su i terminalen og derefter sit password men jeg kan ikke skrive et eneste tegn der hvor jeg skal skrive koden ??? !!!!
    hvad gør jeg forkert !!... :O

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet 2 gange, sidst af Brumbassen ().


  • Wines officielle hjemmeside er her og du kan finde en installations-guide her. Men det er nemmere at installere det inde fra synaptic. Gå op i System/Administration/synaptic og søg efter WineHQ. Når den har fundet det markerer du bare wine og installerer det. Når det er installeret, vil der være tilføjet en række Wine værktøjer i din Applications menu.


    Når du har downloaded feks en exe fil kan du bare højreklikke på filen og vælge "Open with other application". På den liste der kommer frem vælger du så bare "Wine Windows Emulator".


    Med hensyn til installtionsfilerne, så hedder de blandt andet .deb i ubuntu. Man bruges dog oftest enten Add/remove under applications eller synaptic til at installere de programmer man skal bruge. Der er tonsvis af programmer derinde.


    Du behøves ikke at installere Java hver gang du skal bruge det. Du akn gå ind i Add/remove og søge efter Java. Der kan du installere det.


    Når du har skrevet sudo -s og skal skrive dit password, så er det meningen at man ikke kan se tegnene :D Du skriver bare din kode (altså uden at du kan se den) og trykker enter. Derefter kan du se at du er logget ind som root istedet for den normale bruger.