Varmeproblemer m. bærbar

  • Min Acer Travelmate 8215 har fået en dårlig vane med at køre "stabilt" på 75-85 gr. ved almindeligt skrivebordsarbejde - når jeg stater et spil op, er den kun få minutter om at nå op på de 100. Der er tale om CPU'ens temperatur (målt med Core Temp).


    Da jeg har ekstremt dårlige erfaringer med Acers reparationsservice, kunne jeg godt tænke mig at vide, om der var nogen måde jeg herfra kunne undersøge og eventuelt fikse problemet. Jeg har allerede kigget - og pustet - i bærbaren for støv, men der lader ikke til at være noget, i hvert fald synligt for mig, og blæseren ser ikke beskidt eller på nogen måe obstrueret ud. Jeg synes dog ikke, at den blæser særlig kraftigt af og til, hvis jeg holder hånden ved blæserudgangen til højre på bærbaren.


    Nogen kreative forslag? Jeg tager gerne billeder. :P

  • Der er nok ikke så meget andet at gøre end at få Acer til at kikke på den. Medmindre du selv vil begynde at skille den ad og dermed risikerer at miste garantien på den.

  • I så fald er der så nogen, der har haft sager med at få en bærbar fuldkommen refunderet, med penge og ikke fx en ny model? Jeg fik min nuværende i bytte for en ældre model, som Acer - heller - ikke kunne få styr på, efter det var cirka tredje gang. Det er også tredje gang nu, og jeg tænker, at det vel heller ikke kan være så forfærdelig svært at få overtalt dem, efter alt det bøvl, jeg har været igennem.