Så Kommer de næste 48 timer til at hedde OC

• Jeg er nyBegynder På Området. Har kun leget kort med AI-Booster, Men vil altså lære det fra bios af og gerne uden alt det auto.

Er der nogen der kan hjælpe med med links til Guide's eller bare har nogle gode råd.

Hvad for Programmer skal jeg Bruge til at teste for stabil OC Og overvågning?

Har en til videre - Nvidia monitor, AI-Boster, Cpu-z, ORTHOS, 3DMark06, Og PcMark05.

Har Fundet denne Guide som jeg er igang med at læse igennem: http://www.overclock.net/intel…e-overclocking-guide.html

• Du kunne også tage everest (måling etc.), SuperPi, 3Dmark05-03, PCMark Vantage skulle komme i morgen :D, Coretemp..

Du kan også tage en WinRar benchmark...

Så er der 3Dmark01, bruger den aldrig selv syntes virkelig den er out of style... :D

• så er jeg tilbage med lidt tal.

Men Kom Gerne med Bemærkninger. Har jo ikke den stor forstand på det :boxed:

Cpu 3200MHz ( 8 x 400 ) 1,425v
    Ram 900MHz ( 450MHZ ) 2,150v 4-4-4-12
    NB 1,50v
    Sb 1,55v

Har Køret Orthos i 15 min med "Blend Cpu And Ram" og ingen problemmer endnu.
    Skal jeg køre den i længere tid for at havde en stabil OC?

Temp

Værelset 21 grader
    Ambiant 23 grader

----------Idle-----------------Load
    Cpu------27------------------45
    Nb--------38-------------------44
    Mb--------30-------------------35

Ram - Ved ikke, Men virker kolde hele tiden

Har kørt Fsb og ram unlinked Og startet med Cpu'en. Og den køre stabilt nu( Kan nok godt pine den mere, men vil lige havde rammende med op først). Har så taget rammende bagefter. Men den går ned når den kommer over de 950MHz. Nok Pga Volten. Men ved ikke hvor meget jeg tør give dem. Hvad kan de holde til tror i?

Får Systemet for lidt eller for meget Volt?

I Må bære lidt over med mig. Som sagt ved jeg jo ikke så meget om det endnu :pokey:..

• Jeg ligger også og roder med mit sys. lige nu...

Du skal kører Orthos længere for at garantere fuld stabillitet, vi snakker timer og en del af dem...