Så Kommer de næste 48 timer til at hedde OC

• Jeg er nyBegynder På Området. Har kun leget kort med AI-Booster, Men vil altså lære det fra bios af og gerne uden alt det auto.

Er der nogen der kan hjælpe med med links til Guide's eller bare har nogle gode råd.

Hvad for Programmer skal jeg Bruge til at teste for stabil OC Og overvågning?

Har en til videre - Nvidia monitor, AI-Boster, Cpu-z, ORTHOS, 3DMark06, Og PcMark05.

Har Fundet denne Guide som jeg er igang med at læse igennem: http://www.overclock.net/intel…e-overclocking-guide.html

• Du kunne også tage everest (måling etc.), SuperPi, 3Dmark05-03, PCMark Vantage skulle komme i morgen :D, Coretemp..

Du kan også tage en WinRar benchmark...

Så er der 3Dmark01, bruger den aldrig selv syntes virkelig den er out of style... :D

• så er jeg tilbage med lidt tal.

Men Kom Gerne med Bemærkninger. Har jo ikke den stor forstand på det :boxed:

Cpu 3200MHz ( 8 x 400 ) 1,425v
    Ram 900MHz ( 450MHZ ) 2,150v 4-4-4-12
    NB 1,50v
    Sb 1,55v

Har Køret Orthos i 15 min med "Blend Cpu And Ram" og ingen problemmer endnu.
    Skal jeg køre den i længere tid for at havde en stabil OC?

Temp

Værelset 21 grader
    Ambiant 23 grader

----------Idle-----------------Load
    Cpu------27------------------45
    Nb--------38-------------------44
    Mb--------30-------------------35

Ram - Ved ikke, Men virker kolde hele tiden

Har kørt Fsb og ram unlinked Og startet med Cpu'en. Og den køre stabilt nu( Kan nok godt pine den mere, men vil lige havde rammende med op først). Har så taget rammende bagefter. Men den går ned når den kommer over de 950MHz. Nok Pga Volten. Men ved ikke hvor meget jeg tør give dem. Hvad kan de holde til tror i?

Får Systemet for lidt eller for meget Volt?

I Må bære lidt over med mig. Som sagt ved jeg jo ikke så meget om det endnu :pokey:..

• Jeg ligger også og roder med mit sys. lige nu...

Du skal kører Orthos længere for at garantere fuld stabillitet, vi snakker timer og en del af dem...

Når jeg skal teste 24/7 stabilitet kører jeg noget Orthos i ca. 2 timer hvorefter jeg så bare bruger pc'en normalt, i ca. 2 døgn og hvis der ikke er sket noget anser jeg den for værende stabil nok.. :D

Angående din CPU ville jeg nok sætte op for multiplieren til x9... Den står som standard på x8 med din CPU, men du skulle meget gerne kunne sætte den op til x9...

• sys du gir`nb rimlig meget volt

sb ? tror jeg ikke er nødvendigt

hvad måler du de forskællige temp med

du skal helst måle cpu temp. på E6X50 med coretemp 0.95.4
    http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

hvad for nogle ram har du ? du skal nok slække lidt på timingen (5-5-5-15) når du øger Hz

er også ved at tweake min nye Q6600 G0, er virklig overrasked over at den clocker lige så godt som E6850

• SB er ikke nødvendig at give 1,5V bare sæt den på auto...

Det irritere mig at jeg ikke kan få min stabil på 4.0Ghz, den får 1,57v og skidtet vil bare ikke kører en Orthos ordentligt...

• Det er coretemp der er brugt :9xo
    Mb viser den samme temp i både nvidia monitor og Ai-Booster så går ud fra den er den rigtige.
    NB har jeg en sensor på, fra noget fanstyring jeg havde engang. Så den er nok plus 5 - 10 grader da den sidder oven på foden af køleren (Thermalright HR-05 IFX http://coolerkit.dk/product.asp?product=771&sub=50&page=1 )

Og det er 2 x 1gb cm2x1024-6400c4 4-4-4-12 Skal normalt havde 2,1volt

Prøver at sætte NB lidt ned Og Sætter SB på auto

• svan: ja en quads G0 er noget sjovere at clokke på

har lige stabiliseret den ved et 25% OC (9x333) ved "kun" 1.35Vcore

skal til at teste et 50% OC (9x400)
    hvor E6850 nok ikke kommer over 25%, de fleste lander mellem 3.8-3.9 stabilt

faus: det vil hjæple dine ram hvis du slækkede på cl (5-5-5-15)

• Så er det jo godt jeg muligvis får en G0 Q6600 at lege med :D

Okay angående timings kommer det lidt an på hva du skal teste, men jeg ville nok smide dem ned på CAS5 som BUGz siger og så se hvor langt de når og sammenligne de resultater med CAS4 resultaterne...

Oprindeligt indlæg af BUGz
    har du ikke lige fået dig en E6850 ?

nå men hvornår regner du med vi skal clocke om kap, giga vs. msi :boxing:

vedr. ram så kan intel bedre lide høj MHz ind lav CL

Ja ja ved skam godt Intel bedre kan lide højere MHz kører jeg skam også med selv, men nogle apps. vil gerne have en lav CAS...

Angående CPU er det alligevel et stykke tid siden jeg fik min E6850, grunden til skift er den gamle skal have ny også får han bare min gamle i stedet for, win-win situation :D

hehe nu skifter jeg jo over til dejlige Asus X38 board snart så du kommer bare an så skal vi se hvem der komme højest :D Vil du syntes det var snyd hvis jeg brugte Vapochill LS :D

• ja man kunne heller ikke få Q6600 G0 da jeg fik min E6850 d.23.7

solgte min E6850 idag for 1500.- og købte en Q6600 G0 for 1750.-

vedr. Vapochill LS, det er ok, så åbner jeg bare altandøren (pcen står 1m fra) :$

ej øm hvad så med dit msi board ?

• Bliver smidt over i en anden comp. Sammen med min E6850 og mine OCZ Titanium Aplha 1000Mhz CAS4...

Så bliver resterne i overskud nok solgt...

Men fik den endelig stabil ved 3998 MHz :boxed:

nice, hvor stabilt er det (rundter)

hvad gjorde du

Åbnede vinduet gav lige 1-2C også fik den sku nogle flere volt, 1,575 mener jeg den er på nu... Også smed jeg den lige 8MHz ned :D Er ikke crashet endnu og den klarede en kort Orthos fint, om den er helt 24/7 stabil ved jeg ikke, men den kører ganske fint... Den bliver dog 60c ved full load :crazyeyes:

60c er da ok

hvad tester du rams stabilitet med, den der win memtest som hot50 anbefalede, vil værken det ene eller andet

hehe en god omgang BF2, det spil brokker sig over ingen ting, gør det i hvert fald hos mig :D

Ellers bruger jeg den Orthos type der hedder stress some ram