ATT: Perspektivbredband kunder

• Hej

Jeg kan ikke huske nogle navne, men det første forslag var at adapteren i 10 min! Så fik jeg at vide at jeg skulle bruge port forwarding på port nr 80. Routeren står pt og forwarder portene 80-65000 uden at det virker.

Jeg har mest lyst til at bruge tilfredshedsgarantien og opsige PB. Hele deres opsætning er mildt lagt latterlig. De har kun aktiv support på Billion BiPac og 5102SM LinkSYS pap2-t. Hvordan har de så tænkt sig, at en bruger skal kunne bruge både telefon og internet samtidig?

Jeg håber fortsat at der er en eller anden som kan hjælp mig med at få 5200G routeren at fungere, da de selv har fået den at fungere.

venlig hilsen
    Erik

• Port 80 nytter ikke noget, eller jo så kan du nå vopi boksens nterface fra ydersiden.. (læs PB kan konfigurere den udefra..)

Ved du om PB kører med STUN server? Eller om de har en opsætning uden?

• For et par dage siden om jeg på PerspektivBredbånd. I velkomstbrevet stod at jeg kunne vælge mellem 2 forskellige routere, hvis jeg ville have support fra PB. Jeg drog til Computer City, hvor man kun kendte til en aftale med PB for Billion BiPAC 5102 SM til kr. 335,-.
    Efter at ledt rundt i butikken fandt jeg Billion BiPAC 5200G R3 til kr. 599,-.
    Der var en stor stak, som man så åbenbart ikke ville kendes ved?

Ud med de gamle TDC router på 10/100mb og ind med den nye med 10/100/1000mb + trådløs G.
    Jeg læste omhyggeligt Quick Guide og User Manual.
    Der stod en masse om firewall, og at jeg skulle firewall'en i PC'en fra.

Ved tilslutning til PC'er kunne jeg dog ikke få DHCP-serveren til at give mig en adresse.
    Jeg kunne ikke få fat i routeren via default IP 192.168.1.254?
    Jeg fik blot tildelt en 169.-adresse til min PC?
    Da jeg så koblede BiPAC'en til ADSL2 fik jeg en direkte adr. ud i den store verden?
    Men kun på de 2 porte. Jeg kom altså ud gennem; men mit hjemmenetværk var væk.
    Min netværksprinter var væk.
    Havde jeg en firewall ud mod den store grimme verden, som jeg plejede at have i min gamle router fra TDC.

Jeg prøvede at læse mig til en løsning. Jeg prøvede at skille og samle ledninger mellem PC, Router og ADSL2 på alle tænkelige måder; men nej ...
    Så måtter jeg factory reset flere gange - dog uden resultat, måtte jeg kontakte PB.

Første gang jeg ringede til PB tog det 45 min. Jeg nåede lige at sige goddag, så røg forbindelsen.
    Anden gang gik der kun 35 min.
    Her fik jeg så orienteret supporten om det manglende salg gennem Computer City.
    Jeg fortalte om ovenstående oplevelser.

PB oplyste, at Bipac 5200G R3 var en speciel model "R3" med speciel firmware, som Billion og PB havde leveret til Computer City.
    Firmwaren i "R3" var uden router (og firewall?) for at PB kunne give support - med de ventetider - tsk?

At 2 af portene var optimeret til Digital TV og Telefoni. At man dog ikke kunne levere Digital TV - endnu. At Telefoni var add-on. At hvis jeg købte yderligere en router kunne jeg ... ellers ville PB ikke kunne give support på??? Switch'en?

PB bad mig kontakte Billion for at få ny firmware, der kunne opgradere min Bipac 5200G R3 til en router med 4 faste og 4 trådløse porte - endog med firewall. Når og hvis jeg så vil have digital TV og Telefoni skal jeg ind og nat'te etc. (eller bruge den dedikerede firmware og købe en ekstra router - not).
    Den tid den sorg. Nu venter jeg så på svar fra Billion.

• Jeg har samme problem lavede en reset men nu kan jeg kun få 1 lan på hvis jeg selv instiller pc til dns ip osv.. det er ik auto længer... jeg vil ogs bare ha 5200g r3 til at være normal router, skriver du ik lige når du har fået firmwaren?? pft

• Jeg har også problemer med mit billion 5200g R3.

1. For det første hopper det trådløse hele tiden af og på igen, så der ca hvert minut er afbrydelse på et par sekunder. -ikke alvorligt, men bare meget irriterende.

2. jeg kan ikke sætte min printer op til netværk. (har ikke brug for ip telefoni og tv)

3. jeg er træt af at man absolut skal lave ip'en om hvis man skal ind i modemmet((eller hvad man nu kan kalde det...)

Er der nogen af jer der har fået firmware til 5200g? altså så den bliver lavet om til en router med fire porte osv?
    Hvis der er nogen af jer der har, hvordan fungerer det så? og er det "annex A" eller "annex B"?

Har set man kan downloade firmware til 5200g her, men er usikker på om det er den rigtige, og lidt bange for at gøre noget forkert. -især når jeg ikke har firmware'n til 5200g r3, hvis nu det skulle gå galt...
    http://www.billion.com/support…s-ADSL2-Router.html#fd203

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt, da jeg er ved at være rigtig godt træt af det...

Hilsen Oliver

• Jeg fandt frem til at http://www.cmnordic.dk er support for Billion, Danmark.
    Jeg har aldrig fået svar på mine mails til Billion.
    Hos CM Nordic troede de, at der var en link fra http://www.billion.dk til http://www.cmnordic.dk - det var der ikke.

Efter en del snak frem og tilbage om Perspektiv Bredbånd har jeg fået tilsendt firmware m.v., så jeg på eget ansvar nu skulle kunne aktivere alle 4 porte, DHTP-server samt firewall.
    Jeg har endnu ikke fået afprøvet den nye firmware, da jeg netop er kommet hjem fra ferie.

Hos Billion/CM Nordic fralagde man sig i øvrigt ansvaret for forskellen på indholdet (firmware) og det der står på papkassen til Billion BiPAC 5200G R3.

Da jeg ikke har afprøvet den tilsendte firmware m.v., bedes man selv kontakte CM Nordic, support@cmnordic.dk, Tlf: 7020 4034.

• Nå dejligt søger man på perspektivbredband på google er denne side hit nummer to..

Jeg har her til aften igen været udsat for piv-ringe "support" d. 4/3 sendte jeg en mail til perspektivbredbands support - idag d. 21/4 er der så svar..

Min henvendelse gik på at der er problemer med deres DNS servere - svaret jeg fik var i grove træk "jeg har nu skruet ned for din hastighed, det virker bedre". Gik fra mine normale 16Mbit/1.8Mbit til 10/1.0. Jeg svarede straks at jeg ikke kunne se formålet med at de konsekvent skruer ned for hastigheden ved henvendelse - specielt ikke når min henvendelse _INTET_ har at gøre med min hastighed..

kl. 18:55 fik jeg så svar igen at nu var den tilbage til samme værdier som før.. ja goddaw!! 6Mbit/0.8Mbit..

FLOT!! lige at banke en kundes net helt i gulvet 5 min inden supporten lukker.. Sal man rode må man fannerme sørge for at tingene virker INDEN man går hjem fra arbejde..

Så igen - absolut bundkarakter til supporten hos perspektiv!

• Er ikke kunde hos dem og med det du skriver der er det yderst tvivlsomt jegnogensinde bliver det. Shitty business i mine ører. X(

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Er ikke kunde hos dem og med det du skriver der er det yderst tvivlsomt jegnogensinde bliver det. Shitty business i mine ører. X(

det er da os lort kan man da høre, utroligt man får email 5min får de lukker, det kan man jo ik bruge til en skid jo.

jeg sendte en email til min udbyder idag, der gik ca. 29min så havde jeg svar tilbage, det kan man sku kalde hurtig respons :) (OBS, ska lige siges at jeg har fibernet, snart næsten 7måneder siden jeg fik min dejlige 15/15mbit)

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

det er da os lort kan man da høre, utroligt man får email 5min får de lukker, det kan man jo ik bruge til en skid jo.

jeg sendte en email til min udbyder idag, der gik ca. 29min så havde jeg svar tilbage, det kan man sku kalde hurtig respons :) (OBS, ska lige siges at jeg har fibernet, snart næsten 7måneder siden jeg fik min dejlige 15/15mbit)

Jeg er fuldstændig enig med dig. Shite firma det er da tydelig. :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af Zulu
    Jeg har en Linksys WRT54GL med DD-WRT, så jeg har egentlig ikke behov for en router - bare et modem. Så jeg må leve med mit 5102SM - selvom det ikke er så stabilt som mit D-Link.

Hej Zulu og andre

Jeg har en Linksys WRT54GL med Thibor 15c, og jeg kan bare ikke få det til at virke sammen med den Billion 5200G R3/4 jeg har købt på opfordring fra Perspektiv Bredbånd.

Kan du eller en anden måske forklare hvordan det sætte op?

5200G'eren er i bridge mode og funger til tider hvis jeg connecter direkte til den. Men har kun 1 gang i fem minutter fået det til at virke gennem WRT54GL'eren...

WRT54GL er sat op med DHCP slået fra, sat i router mode og kablet fra 5200G er sat i en af LAN portene ikke i WAN porten.
    Er der andet jeg skal gøre???

Lige nu funker internettet med computeren direkte forbundet, men jeg kan så ikke komme ind i 5200G'ens WEB GUI længere...

Har da godt nok fortrudt at jeg skiftede fra Fullrate... :boxed: ;(

Håber nogen kan hjælpe - ellers må jeg forsøge at komme ud af PB igen... Savner mit gamle fibernet. Hvorfor dælen er der ikke fibernet overalt???

Vh
    S

• Hvis du kører med Billion'en i "bridge mode" skal du ikke også slå DHCP fra i Linksys'en.
    Det er enten eller.

Du kan også vælge at slå "bridge mode" fra i Billion'en og så bruge dens DHCP-server.

Du kan prøve dig frem og se hvad du synes fungerer bedst.