oc af gammel comp

• hej tweak

har en gammel computer som sønnike skal til at spille på, det er en amd athlon 1800mhz.
    asus(tror jeg nok)L7VTA bundkort.
    512 pc2700 no name ram.
    radeon 9600pro 256mb

tror i at man kan oc den, har aldrig prøvet det - men kunne jo øve på den :$

håber der er nogle der har lyst til at gi et råd eller to :D så kunne det være at min egen E6600 skulle ha en tur bag efter :rules:

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

• Nu er det noget af en gammel sag, men det er bare ind i BIOS'en og finde et sted med noget advanced settings eller lignende og OC den. Når ud så har fundet den kan du stille og roligt sætte lidt op for den dog ikke ret meget af gangen, derudover så skal du hele tiden tjekke din temperatur i windows...

• okay skal jeg give den mere strøm også eller bare gi den lidt i mzh? det er"næsten" første gang jeg skal prøve :crazyeyes:

har prøvetr for et år siden, fik den op på 1900mzh og da jeg prøvede en tand mere så gik den i sort og jeg måtte resette biosen :O

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    okay skal jeg give den mere strøm også eller bare gi den lidt i mzh? det er"næsten" første gang jeg skal prøve :crazyeyes:

har prøvetr for et år siden, fik den op på 1900mzh og da jeg prøvede en tand mere så gik den i sort og jeg måtte resette biosen :O

Jeg ville starte med at give den lidt mhz, jeg kender ikke så meget til OC af AMD men volt behøves du nok ikke lige til at starte med, det er lidt forskelligt.

• Du kan oc mere end 100 mhz uden du skal hæve volt.. Start øg ikke med mere end 50 mhz af gangen eller sådan noget.. Når den bliver ustabil med oc kan du prøve at hæve volten en anelse indtil den er stabil. Samtidig med du holder øje med temp.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Er ikke sikkert han kan det på de gamle systemer.

ps. kør prime95 eller lignende program (http://www.mersenne.org) når du har ændret hastigheden, og se om den regner rigtig.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

• først engang tror jeg at det er dårlig ide at overclocke med noname RAM, da kvaliteten af disse ikke er så særlig høj igen. De er faktisk lave til kun liiiiige akkurat at kunne køre med den hastighed de er lavet til. RAM er dog ret billigt idag, så der skulle ikke være noget problem i af finde en god kvalitetsklods til en billig penge.

Søg på google efter ClockGen og se om det understøtter dit bundkort. Hvis det gør, så slipper du for at skulle tilbge i BIOS hele tiden for at justere FSB og kan gøre det elegant og afslappet fra Windows.

Sørg for at have CPU-Z, SuperPI og Prime 95 klar, ikke bare til tests, men også for at kunne se om computeren rent faktisk overclocker igennem ClockGen.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• de fleste noname ram kan oc 10% højst - men de KAN oc en anelse.
    Mine kingston value ram kunne endda næsten 15% i mit gamle ddr1 system

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.