spørgsmål ang oc

• hej tweakbrugere

har lidt spørgsmål angående oc, hvis jeg oc mit 8800gts mister jeg så garantien? og det samme med min cpu e6600 ryger garantien også hvis den bliver skruet lidt i vejret? min comp er hurtig nok... MEN kun være sjovt og tune den lidt... :dance:

har dog aldrig prøvet det, er det nok og læse om det her på siden eller er det bedst og få lidt hjælp fra en først?

mvh oc grønskollingen :roller:

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• Ja din garanti ryger sig en tur hvis du oc'er din comp. Men vil dog sige at jeg har haft oc'et mine ting og fået dem repareret etc. etc. da det ikke er til at se.

Men igen din garanti ryger.

• i teorien mister du den, men har aldrig hørt om en RMA sag, hvor de afviste den pga. overclock. Så længe man ikke kan se nogle fysiske modifikationer

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    i teorien mister du den, men har aldrig hørt om en RMA sag, hvor de afviste den pga. overclock. Så længe man ikke kan se nogle fysiske modifikationer

Ja faktisk det jeg prøvede at sige med min lange og kringlede forklaring :D

Oprindeligt indlæg af Svan

Ja faktisk det jeg prøvede at sige med min lange og kringlede forklaring :D

hehe tænkte jeg nok:))

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• okay det var sq hurtig svar.. kan man selv oc bare ved at læse sig frem til det, eller er det bedst og få lidt hjælp?

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• du skal læse en del hvis du er helt nybegynder. Det giver sq mest at læse først og prøve hvor du har en til hjælp. Man kan sagtens brænde noget af hvis man ikke ved hvad man laver. så længe du ikke piller for meget ved nogle volt-options så burde der højst ske at den ikke vil boote op / starte på efter du har været inde og pille