Boot disk error? Hjælp(:

  • Hej. Min maskine er blevet rimelig mærkelig her på det sidste. Pludselig kan jeg ikke starte windows op efter jeg har slukket den fordi den var crashet i en opdatering. Jeg prøver en masse forskelliger ting men opgiver til sidst. Jeg formaterer derefter og prøver at installere XP igen. Men computeren bliver ved med at crashe. Nogen gange starter den windows op og begynder på selve installationen. Men efter et par minutter går den istå igen. Jeg har derefter prøvet med en linux cd. Den skriver bare: Disk boot error. Hvad kan der være galt?


    Håber i gider at bruge lidt tid på at hjælpe mig.


    På forhånd mange tak, Anders Madsen(:

  • Mon ikke du skulle skifte harddisken ud ?


    mht til boot disk error, sæt "floppy" som 1. bootdevice og se om det virker...


    Det kan også være din windows er beskadiget. dog findes der kommandoer til reparation af boot.ini filen...


    Det kan faktisk være mange ting.

  • Tjek denne tråd ud - især de med c-drev





    gammel tråd

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.