"Ethernet controller"-driver til Hp Pavilion

  • Halløjsa. Jeg står med et mindre problem. Jeg har erhvervet mig en HP Pavilion dv9571, med Windows Vista på. Jeg er ikke den store fan af Vista, så jeg har formateret, og installeret Windows XP på den. Nu mangler jeg så bare en håndfuld drivere, inklusiv en Ethernet Driver, så jeg kan få opdateret min computer online, men jeg kan ikke finde en der passer til denne model.


    Hvor finder jeg en driver der passer?
    På forhånd tak.

  • Tag og pil den ud og søg på Google efter en driver , gjorde jeg med en Acer som skulle køre Xp i stedet for Vista.
    Du kan også tjekke HP efter en driver til en model lige før din bare med XP i stedet for Vista og brug den.




    SMLDK

  • Jeg er bange for du har ret celfa. Der er vidst ingen drivere til xp.
    Fandt et dokument på Hp's hjemmeside hvor der stod man ikke burde "downgrade" sin computer ved at installere Xp, det kunne være skyld i at der var nogle funktioner på computeren der ikke ville virke mere.


    Men nu har jeg jo formateret hele skidtet så jeg kan jo ikke få Vista tilbage... Så skal vel ud og investere i Vista... Farvel SU.


    Eller har i andre ideer?


    - Tak for hjælpen så langt


  • Du kan være heldig at der er nogle lidt hjemme biksede drivere som ville køre på xp. Øhrm der burde være en recovery cd med som du kan stikke i også den ville smide det tilbage til standart. Ved dog ikke om hp køre med at have det liggende på hardisken hvis ja har du jo formateret det væk. Men der burde stå en gyldig vista key under din bærbar, så kan du bare låne en vista disk af en og benytte din egen key/licens.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • hey vent med at skifte til vista.


    jeg købte en hp DV6235ea her for ikke så lang tid siden med intel i945pm chipset og den var også kun til vista. jeg kender en del hoveder som sidder ved HP's kunderservice og support afd. og nej som nogen allerede har sagt så finder der ikke HP drivere til XP til de nyere modeller. dog er det muligt at finde drivere rundt på nettet til det hardware der sidder i din computer. det tog mig omkring en hel dag at finde næsten alle drivere. det eneste jeg stadigvæk mangler er ethernet adapteren og det er fordi at jeg er doven og næsten ikke har brug for det. dog virker alt andet inkl wlan. det du kan gøre er at installere det gratis program der hedder pc wizzard 07 den kigger din hardware efter og giver dig de detaljer du skal bruge for at finde driverne. derefter kan du feks gå ind på intels webside og hente bundkort drivere og .inf filer og tit og ofte også lydkort og sådan noget. det er ikke sikkert at de føste drivere du får hentet ned virker men bare bliv ved med at prøve der er tit flere versioner af de samme drivere.



    hvis du laver en liste med hvad du skal bruge kan jeg måske hjælpe dig

  • Jo det lyder da godt!
    - Jeg er dog netop i dette øjeblik i gang med at installere Vista igen. Jeg tror lige jeg gir det en chance til. Men hvis det ikke lykkes, vil jeg helts ikkert følge dit råd!


    Tusinde tak! :D