Hjælp til køb af bærbar

  • Hej Tweak'ere,
    Jeg vil gerne have mig en god bærbar, men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter, og vil derfor gerne have lidt hjælp af jer..


    Det jeg skal bruge den til er, programmering, noget photoshop og så ellers bare Internet surfing, mails, film, musik osv.


    Det eneste jeg har af krav er, at det er en 15,4" skærm med 1680x1050.


    Hvad mener i jeg skal kigge efter?
    Og prisen skulle vel nok ligge omkring de 7-9K.

  • Altså først og fremmest så find ud af hvilken størrelse du skal have, derfor finde ud af om det er noget du skal have med dig rundt til dagligt, eller den bare skal stå på et skrivebord :o)

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Altså først og fremmest så find ud af hvilken størrelse du skal have, derfor finde ud af om det er noget du skal have med dig rundt til dagligt, eller den bare skal stå på et skrivebord :o)


    Med størrelse, mener du så CPU kraft, ram osv?
    Dertil har jeg ikke de store krav, behøver ikke være det største af det største. Det skal bare ære nok til at kunne trække photoshop, og så tror jeg måske at det er en god ide at der er 2gb ram i.


    Med grafikkort, så skal det nok også være et "ikke-shared" grafikkort, for at det fungere optimalt med photoshop.


    Det vil være sjældent at det er en bærbar jeg skal have med mig. Den skal mere bruges som en hjemmearbejds-bærbar.

  • Jeg har lige købt en Dell Vostro 1500 til en 8400 kroner... Hvis du skal have 1680x1050 skærm i den, så skal lige lige give lidt mere og op på 8512, hvis du vælger alt resten af specs som normalt.


    Har skrevet i en anden tråd også: http://www.tweak.dk/forum/thre…&sid=&hilight=dell+vostro


    Som du kan se på billederne er den lidt stor... Og også lidt tung... Men jeg har rendt rundt med den et par dage nu og det går fint nok. Hvis du så bare skal have den stående på det samme skrivebord hele tiden, så er der i hvert fald ingen grund til at give mange ekstra penge for at få et lille let kabinet :D
    I øvrigt synes jeg skærmen på den står rigtig klart... Selvom det kun er 1440x900 opløsning jeg har valgt :)


    Alternativt kan du kigge på sådan en karl her: http://www.laptops.dk/product_…87a3e10f0eb89cd78cef6605a
    Det er et lidt mere lækkert kabinet, men til gengæld for du ikke når så god hardware i den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Nej, nu tænkte jeg på tommer osv :)


    15.4', 17' osv :P


    Det skal være en 15.4" skærm. Syntes en 17" skærm bliver for stor, hvis jeg nu alligevel skal have den med hen et sted...

  • Umiddelbart ville jeg sige den her:


    Asus F3Se AS069C


    Ligger på den pris du ca vil gi'.. Læs og kom med kritik til den(fx gfx kort), så finder jeg en ny :o) Men burde at dække dine behov.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg sælger disse hvis interesseret:


    Znote 6224 - sælges for 10.000 kr.


    Specs


    Intel Pro/Wireless 4965AGN
    Ingen operativ system ønskes
    SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W
    DK tastatur layout, Sort
    14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
    6 Cell batteri
    NVIDIA® Geforce 8600M GT
    2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
    4096MB (2x2048) DDR2 667/PC5300 SODIMM
    100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®


    -----------------------


    Znote 3215 sælges for 5000 kr.


    Specs


    Intel Pro/Wireless 4965AGN
    Ingen operativ system ønsks
    SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W
    Keyboard 2225/2425W DK
    15,4" WXGA 1280x800 - 3215WD
    Intel® GMA X3000
    1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz
    1024MB (512x2) DDR2 667/PC5300
    120GB 5400omdr SATA - Samsung®
    9 Cell Batteri til Znote 2225W/2425


    Begge maskiner er spritnye og kan sælges med Vista Home Pre 64Bit som kan udnytte 4GB 100%

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy


    Det var da vel nok dyrt!


    Tjae... Han har jo ikke snakket noget om hvad han foretrækker... Driftsikkerhed eller performance. Er klar over at det ikke er en Thinkpad jeg linker til, men det er jo stadig IBM/Lenovo. Hvor mange IBM/Lenovo har du hørt om er gået i stykker? ;)


    Dell, Asus, Zepto, Fujitsu-Siemens, HP... Whatever... Så længe det er god performance til billige penge, så kan du godt regne med at skulle leve med risikoen for at der der noget som går i stykker. Man får ofte hvad man betaler for... Det er så bare med at vide hvad man betaler for og hos IBM/Lenovo (og visse modeller fra de før nævnte producenter også) er det så driftsikkerheden og ikke performance. :D