• Hej. vi har købt en "Xtremeit EasyGrabber" i bilka, så vi kunne overføre vores gamle VHS bånd over på computeren. Vi installerede det præcis som der stod i manualen osv, men når vi åbner det medfølgende program "Ulead VideoStudio 10", viser den intet billede, og når vi trykker på "Capture Video", skriver den "No input signatl, or signal is unclear".
    Vi synes næsten vi har prøvet alt, både med VHS-maskinen tænkt/slukket osv.

Nogen der har et forslag til hvad vi kan prøve? :)

På forhånd mange tak :cheers:

• Jeps, hjælpen er på vej.

Ja, du skal ud og købe et kabel kit.

Kittet som du skal bruge er et scart stik med 4 indgange bag på, hvid til lyd, rød lyd, gul til video signal og et svideo stik, men det skal ikke bruges.

Kittet kommer med et kabel som er til at koble sammen med scart stikket og easygrabber. Se foto.

Kittet har jeg købt i bilka til 100kr. Efter min mening burde det have været med i easygrabber pakken.

Så er du kørende...

Der er en masse options man kan lege med i programmet, lys, lyd, kontrast, farve, billeder, tekster, you name it.

Jeg er i fuld sving med at lægge vores bånd over på usb-hd.

God fornøjelse

• Hej X-master.

Jeg har også investeret i en Easy Grabber fra Bilka, og når jeg tilslutter vores digitale videokamera, kan jeg sagtens se, hvad vi har optaget, og vi kan også sagtens få lagt det over i media player til evt. videre bearbejdning.

Jeg har så i dag forsøgt at lægge en video fra vores VHS-videomaskine over via omtalte scart-stik dels bag på fjernsynet (mens videoen kørte) og dels direkte i videoen (med hhv. hvid, gul og rødt stik). Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Der er en omskifterknap på scart-stikket (hhv. input og output). Den har jeg haft stående i begge stillinger, og alligevel funger det ikke.

Kan du hjælpe mig ???

PFT

bullerfriis

• Hejsa

Jeg har vhs stående på kontoret ved siden af min pc. scart stik i vhs til easygrabber og videre til pc via usb.

Omskifterknap skal stå i output mode, da du vil kopiere billede og lyd fra vhs over på pc. Hvis du vil kopiere noget fra en anden kilde over på vhs, ska den stå i input. Men i dit tilfælde skal den stå i output.

vhs skal ikke sættes til tv, men direkte i computeren via easygrabber.

!NB!
    1. Kort ledning fra vhs til pc-usb
    2. Ikke tilslut s-video kabel
    3. Hvis flere scart i vhs, prøv imellem de andre
    4. Mulig installationsfejl

Hvad skriver programmet?

Venligst
    X

• Hej

Jeg har også købt en Easy Grabber (og efterfølgende kabler). Men mens billedet er fint kan jeg derimod ikke få nogen lyd selvom jeg (tror jeg nok) har sat kablerne rigtigt sammen...

Er der nogen som kan hjælpe?

• Hej, Jeg har samme lydproblem. Fint billede, men meget dårlig lyd, uanset kilde. Bruger Scart adaptor ( det omtalte kit ), men kan ikke opnå en tilfredsstillende lyd, så hvis nogen løser problemet, så giv endelig lyd. :crazyeyes:

• ;(nu har jeg også bøvlet med den der easygrabber..har fået det installeret og fået det der adapter noget...ja og hvad nu???
    Hvad skal jeg gå ind i for at få videobånd på pc..er der nogen her som har overskud til at forklare mig det --trin for trin..
    Jeg synes jeg har prøvet at gå ind i alt det jeg har installeret, men pc "pryser og vil ikke afslutte programmet..så er der kun genstart tilbage ...øv da..er jeg virkelig så dum til det her :$

• Jeg anskaffede mig en EasyGrabber for at få overført mine VHS bånd til HDD inden den gamle videomaskine finder på at strejke. Jeg oplevede lignende problemer som beskrevet i tidligere indlæg. Det lykkedes at finde en løsning, som hermed viderebringes til mulig inspiration/hjælp for andre.
    Jeg forsøgte både med "Windows Movie Maker" og Ulead VideoStudio 10 at overføre video fra EasyGrabber og i begge tilfælde frøs programmerne, så kun en hård reset kunne få PC'en på fode igen. Det underlige var at VLC Player ( http://www.videolan.org/ ) ikke havde problemer med at overføre video + lyd. Iøvrigt kan VLC Player streame video til en fil. Ulead VideoStudio kan efterfølgende anvendes til video redigering. I første omgang var det rart at vide at videoen nåede frem til USB stikket.

På samme PC har jeg et TV Tuner kort installeret, et Medion MD2819 med et Philips 7134 chipsæt. Mistanken gik nu på at video-grabberen jeg har installeret til TV tuner kortet var i konflikt med Ulead VideoStudio (og Movie Maker). Dette måtte efterprøves. I "Enhedshåndtering" (højreklik Denne Computer, klik Egenskaber, klik fanen Hardware) blev video-grabberen til TV-tuner kortet midlertidigt deaktiveret. Efter at Windows havde genstartet var EasyGrabber den eneste aktive video-grabber. Det havde en yderst gunstig virkning, for nu virkede det pludseligt. Dvs. kun delvist for lyden manglede i Ulead VideoStudio. For at få lyden aktiveret gjorde jeg følgende.

Klik på dobbelt-pilen "Enlarge/minimize library" yderst til højre under menubjælken.
    Klik på ikonet "Options" under Capture Folder hvor destinationen for videofilen indskrives.
    I vinduet der åbner sig klikkes på "Video and Audio Capture Property Settings…"
    I feltet "Audio" i vinduet der åbner sig, foretages følgende.
    "USB audio interface" vælges som Audio device.
    Nederst i feltet markeres "Preview audio with USB device"
    Vælg "OK"
    Dette fik i mit tilfælde lyden til at virke.

• Jeg har i dag købt Easy Grabber men kan ikke installere, da jeg allerede i opstarten bliver bedt op at installere Service Pack 2 i min Windows.

MEN - nu har jeg jo for et par måneder siden opdateret til SP3, og så er SP2 åbenbart ikke længere synlig for grabberens software. Kan nogen hjælpe ?

mvh

Paul

• jeg har det samme problem. Og når jeg se på device manager,under imaging devices, er der igen device der fordi der er igen drivers installeret. På mine PC er der Windows XP med SP 3 installeret.

Mvh Dave

• Hej!
    Har lige købt Easy Grapper, samt nødvendigt scart-stik mm. for at få mine gamle VHS-optagelser ind på min PC.
    Alt er samlet efter alle kunstens regler (og jeres hjælp) driver og software er indstalleret og...
    - DET VIRKER - næsten. Fint billede, men ingen lyd.
    Har ellers, med interesse, læst andre indlæg, ang. Easy Grapper lyd-problemer.
    Har fulgt det råd, som torx kom med - 20.5.08 - men lige lidt hjælper det.
    Har andre et godt forslag?

P.f.h. tak

Nis

• hej igen

ja måske jeg har prøvet VLC der får jeg lyd men meget dårlig lyd. Men det skulle jo kunne køre med Vista, jeg har en pc mere der køre XP, jeg prøver den og vender tilbage