Bundkort brændt af??

  • Ja, jeg har lige samlet system som i signatur.....og det kørte fint.
    Så vil jeg montere en scythe ninja plus....og den kommer på....alt kører fint.
    Har brugt probe2 som temp watcher, kørt orthos i nogle timer...cpu temp 45 grader.
    Så alt imens jeg sidder og chatter med en m8 på xfire....står min mobo temp pludselig på 165 grader. Synes det var lidt vildt.....så jeg gik ind i bios...der stod den til MINUS 91?? Sq meget godt kølet på luft LOL.
    Jeg slukkede compen...gik i seng...og her til morgen vil den ikke starte. Blæserne starter, men genstarter efter en 5 sekunder med et biip.
    Jeg satte stock køler på igen, reset cmos...samme resultat.
    Så pillede jeg kabinet fans af....og den genstarter efter 2 sekunder...altså en sjat hurtigere end før.
    Jeg har leget med ramblokkene...samme resultat.
    Spørgsmålet er så....er det bundkort eller cpu? Er næsten 100% på at det er en af de 2 muligheder.

  • ingen gode bud?


    Jeg tror det er bundkort, men kan jo ligså godt være psu, eller cpu.
    Når jeg prøver at starte, kommer der et langt biip fra bundkortet...og det stopper igen.



    Jeg har ikke så stor erfaring med defekt hardware, da alt jeg har købt so far, virker endnu :)

  • Der må være et svar i din manual under biip koder hvorfor den kommer, hvis ikke så prøv at checke alt igen, jeg mener tage alt ud og start forfra. Prøc at cleare bios for med disse målinger som du fik der er der helt sikkert noget der ikke er som det burde være lol.


    Held og lykke

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.