Søges: 400 mikro Farad kondensator

• Jeg har nu både prøvet Brinck og Carsound i mit forsøg på at finde fire bipolære 400 mikro Farad kondensatorer, men uden held. Hvor ville det ellers være muligt at få fat i dem?

• Spørg på den nærmeste Teknisk skole om det ikke er noget de har tid til at ligge og om du ikke kan købe en, hvis de har.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Regner med at tjekke ude på DTU når vi starter igen, men der er mindst 14 dage til, og vil gerne have fat i dem nu nemlig. Har vidst ikke nogen teknisk skole lige i nærheden. :/ Er der ikke andre elektronikforhandlere i DK end Brinck ? :P

Originally posted by Alaza
    Regner med at tjekke ude på DTU når vi starter igen, men der er mindst 14 dage til, og vil gerne have fat i dem nu nemlig. Har vidst ikke nogen teknisk skole lige i nærheden. :/ Er der ikke andre elektronikforhandlere i DK end Brinck ? :P

Hvad med RC?

• Tak for linksne, tjekker det igennem.

Det jeg har i tankerne lige nu, det er at lave 1 vejs delfiltre til mine bilhøjtalere som man skulle tro har en indgangsimpedans på 4 ohm, for så at smide en 4 ohms modstand og en 200 mikro Farad kondensator i serie med højtalerne for at lave et knæk ved 100Hz. Vil dette være en udmærket løsning i forhold til et færdiglavet delefilter?

• Nu kan jeg ikke helt se om du vil lave højpas eller lavpas filter... Hvis det er et lavpas skal modstanden jo i serie og kondensatoren parallel. Dette er ikke en særlig smart måde at lave et delefilter til stor effekt, da der skal afsættes rigtig meget varme i modstanden :D
    Hvis det er et højpas du vil lave, så har du jo modstanden parallel over højtaleren. Derved halverer du modstanden i delefilter+højtaler, set fra forstærkeren. I forhold til kun at have højtaleren til. Modstanden vil også her blive temmelig varm, da der skal afsættes lige så meget effekt som i højtallere, hvis de har samme modstand :P

Skulle mene at man normalt bruger spoler og kondensator til "effekt-filtre" :) Efter en hurtig tur på google så jeg lidt her: http://my.integritynet.com.au/purdic/lcfilters.htm

Såe.. Medmindre du ved hvad du laver, så ville jeg gå efter det færdige delefilter :D

• Hvad med den inde i starten af nørrebrogade før søerne?

Der ved jeg det har mange ting, jeg har ihvertfal købt alle delene til en en byg selv strømforsyning :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Det er et højpasfilter jeg gerne vil lave, men burde det ikke kunne lade sig gøre ved at lave et helt normalt HP-filter? I form af sådan et:

http://da.wikipedia.org/wiki/Billede:High-pass_filter.png

Eller vil modstanden trække for meget effekt og blive for varm?

Egentlig bør du vel bare nøjes med at smide kondensatoren på.. Når jeg lige tænker mig om. Modstanden har du jo.. Det er højtaleren :D Så skal du bare tilpasse kondensatoren til højtalerens modstand.