m4a til mp3

• Jeg har i tidernes morgen ripped en del af mine CD'er til m4a for at have dem med på den bærbare. Nu står jeg så i det prbolem at jeg skal bruge en del af dem i mp3....

Er der nogen der kender et godt freeware program som kan klare det, med følgene krav:

1. ID3 tags skal bevares
    2. Der skal kunne batch konverteres (jeg har ca 1500 numre).
    3. Det skal være muligt at bede programmet om at overskrive de gamle udgaver (i m4a)
    4. Der må meget gerne kunne konverteres fra flere mapper samtidigt, og samtidigt beholde mappestrukturen.

Jeg har været ude med google og har fundet et par shareware, men de havde alle enten meget begrænset funktionalitet, eller kune kun konvertere 2-3 numre ad gangen...

Nogen bud?

/ask

• Resultatet bliver sjældent godt, når du komprimerer til først et lossy format og så bagefter videre til et andet. Men hvis du kan leve med kvalitetstabet, er der selvfølgelig ikke nogen, der skal forhindre dig i at gøre det.

Mit råd være at rippe det hele igen (ja, jeg ved godt at det tager lidt tid at rippe 100-150 CD'er), men hvis du sætter fx EAC op til at lave den mappestruktur du nu ønsker filerne skal ligge i, så er det bare at sætte CD'en i, trykke på "rip", vente til den er færdig og sætte næste CD i... ;)

• Ja jeg ved godt at det ikke er særligt optimalt, men det tager bare en evighed at rippe det hele igen.

Måske jeg bare skulle få sat den stationære op igen, så kan jeg da i det mindste rippe 3 CD'er af gangen....

Hvis jeg nu kan leve med tabet (det er mest fordi jeg skal bruge det til en billig mp3-afspiller) - kender du så noget software der kan klare opgaven?

/ask

• dBPowerAmp kan måske gøre det.

Den kan nemlig batch-konvertere ud fra playlister, så hvis du er heldig kan det være den kan finde ud af at beholde mappestrukturen hvis du laver en kæmpe playliste indeholdende al din musik.

Hvis du prøver dBPowerAmp skal du huske at få fat i en version 10 eller ældre. De nye version har nemlig en begrænsning på MP3-encoderen. Det har de gamle ikke.

Linket her burde virke til version 10:
    http://www.dbpoweramp.com/bin/dMC-r10.exe