overclocking af E6850+asus p5k premium

• godmorgen.

jeg har fået fat i sådan et sæt her,kunne tænke mig at høre om andre herinde har netop de 2 ting her,og som kunne hjælpe med lidt overclocking er lidt newbie på det punkt.
    jeg har dog leget lidt med det og haft den oppe på 3.5 ghz og kørt lidt programmer uden at den gik ned på noget tidspunkt, men der hvor jeg er i tvivl er at der er mange ting i bios man kan stille på og er usikker på hvor meget af det jeg skal røre og ikke røre.Det eneste jeg stillede på var mine ram og fsb og så grafikkortet på 100 i stedet for auto alt andet stod på auto.
    men så er der jo som sagt de andre ting som northbrige og så videre skal jeg stille på dem også.
    men cpu temp ligger idle på ca 35-40 gr,har en monsterkøler på cpuen, det er denne her

http://www.tweakup.dk/article/788/dk/

skal måske lige sige at mine ram er 4 gb cossier 800 mhz ram

men som sagt er lidt usikker på hvor meget i bios jeg skal pille ved af de mange indstillinger.
    på forhånd tak for al hjælp.
    venlig hilsen
    teemuss.

• ok jeg ligger på 30c i load på luft (TR ULTRA)

når du tapper dig ind i bios start billed, står der øverst et sted hvilken bios det er
    du har vel ikke kamara

kan du ikke beskrive dit system

• asus bruger ikke den samme bios som Gigabyte DonRon.

Din måler hverfald også forkert andet har jeg svært ved at tro med det clock du har og på luft

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• måler den for højt eller for lavt så, det er jo ret vigtigt,jeg kan fortælle at efter at have stået 2 timer i win xp er min cpu 33 gr skal lige huske at sige at jeg har sat den ned på 3 ghz igen.

• det er mig og mine super urealistiske lave temp. han hentyder til

vedr. din bios
    så kan jeg kun hjælpe dig hvis du kan tage et par billeder af den
    eller hvis du beskriver de enekelte muligheder du er i tvivl om

• ja det ville være et godt sted for DIG at starte :9xo

jeg gjorde selv det samme, haved dog nær studeret min manual inden jeg fik korted

du har megatrends bios og den kender jeg ikke, og gider næppe at læse hele din bios manual

:cheers: