Nokia N73 erfaringer.

• Hejsa alle,

Til jer der har en N73 eller ved hvordan den er, kan i sige mig om det er en ok Telefon/Smartfone. ?

Jeg vil nemlig gerne ha mig en Nokia igen, har lige PT en SE K800I.

/ Henrik

• Jeg har den og har endnu ikke fortrudt de 3300,- jeg smed efter den dengang den var helt ny!
    Den kan alt + lidt til da det jo er en symbian telefon ;)

Det med at den er sløv, har du sikkert hørt fra mange SE fanatikere, det passer ikke.. Jo hvis du fylder den med alle mulige antivirus programmer og andet skidt så er den sløv, men ellers køre den bare fantastisk... Du kan evt. overveje at skifte til music edition firmware i din normale N73! Det har jeg gjort og nu er den også kanon som MP3-afspiller ;)

Så kan kun sige thumbs up for den telefon :D

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

• seriøst... hvis du skal bruge den til en del sms'er og alt det den kan inde i menuen, så lad endelig vær, den er max langsom..!!

den kan en masse ja, men den er fanme også langsom.
    tag evt. den nye k810i istedet for...

jeg er ikke Se fan, eller nokia eller noget., arbejder bare i tdc og jeg råder ikke folk til at købe den, den er simpelhen for langsom, så skal man op og ha en n95 før deres styresystem er noget vær...

• Hvis du kan vente lidt med at købe ny telefon, vil jeg anbefale dig at kikke på Nokia 6120 Classic, den skulle komme på markedet her i løbet af sommeren til en pris på under 2000,- uden abb.

Der sidder en hurtigere processor i 6120'eren, så man oplever ikke samme ventetider, som i tidligere Symbian-telefoner. Kameraet er dog kun et standard-kamera på 2 Mpx, men til gengæld er telefonen lille og let.

Du kan sammenligne den med N73 her:
    http://www.gsmarena.com/compar…Phone2=1550&idPhone1=1958

Originally posted by xdream
    Jeg har den og har endnu ikke fortrudt de 3300,- jeg smed efter den dengang den var helt ny!
    Den kan alt + lidt til da det jo er en symbian telefon ;)

Det med at den er sløv, har du sikkert hørt fra mange SE fanatikere, det passer ikke.. Jo hvis du fylder den med alle mulige antivirus programmer og andet skidt så er den sløv, men ellers køre den bare fantastisk... Du kan evt. overveje at skifte til music edition firmware i din normale N73! Det har jeg gjort og nu er den også kanon som MP3-afspiller ;)

Så kan kun sige thumbs up for den telefon :D

Hvordan opdaterer jeg firmware til music edition?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Jeg har også sådan en N73 ME (helt sort)

SMS menuen er lidt langsom men man kan godt vænde sig til den... har en del fede tools på min f.eks. google maps mm.

synes helt klart den er fed ;)

Originally posted by Dare_Devil

Hvordan opdaterer jeg firmware til music edition?

Jeg har en super guide liggende i .doc format med nogle billeder så det e rlige til at gå til ;)

EDIT: Desværre kan man sige at det er lige meget efter at de har lavet v. 4 af deres firmware hvor den normale N73 får den samme musik afspiller som music edition...

EDIT 2: fandt lige ud af at pakke og vedhæfte den her! Kunne jo være andre også kunne få glæde af den..

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet 3 gange, sidst af xdream ().

• Takker for svarene alle. :9xo

Ang. SMS'er så gør det ikke så meget hvis denne funktion er lidt langsom/indviklene, da jeg jo ikke er en ung knægt der sender 200 SMS'er om dagen. :)

• Nice! Men windows kan ikke installere driverne, telefonen bliver ikke genkendt :(

EDIT: Opdateret! Før havde jeg kun "ondt" til overs for N73, men NU er den pludselig nice!!

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

Originally posted by Dare_Devil

Nice! Men windows kan ikke installere driverne, telefonen bliver ikke genkendt :(

EDIT: Opdateret! Før havde jeg kun "ondt" til overs for N73, men NU er den pludselig nice!!

Hehe må indrømme at jeg også meget hurtigt skiftede fra den org. N73 firmware til ME firmware da den var meget mere stabil og samtidig var den meget hurtigere end den org. N73 firmware... Sådan var det i hvert fald da jeg fik min, for snart et år siden... Har ikke kigget mere på det efter da jeg ikke gider at opdatere noget som virker fint i forvejen ;)

Hehe gammelt ordsprog siger: "Man ved hvad man har, men ved ikke hvad man får" ;)

iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().