Løn for butiksansat i en computer butik

• Søger en med erfaring indenfor job i computer butik...

Du skal være over 25
    Gerne skrive dine arbejdstider, og om du er lønnet anderledes efter kl 18, weekend arbejde osv.

Hvor kan man forvente lønnen ligger, og betyder det noget om man har en IT relevant baggrund

Originally posted by Macimuz
    Tja, har godt nok ikke erfarring på området, men de har sådan en fin ting inde på jobindex

http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

Ellers variere løn meget efter om den pågældende virksomhed er under overenskomst, ens egen indsats for at forhandle løn, erfarring og et hav af andre faktorer.

Jobindex giver et månedligt skøn +/- 5000 - det er jo ikke brugbart

Originally posted by bublegum

hvorfor er det ikke det?
    det er jo op til dig og din arbejdsgiver om hvad du skal ha i løn, nogle steder får du også mere i løn hvis du sælger mere, jeg arbejder f.eks. i tdc, der får vi dog bare fast løn, efter det vi har aftalt... men ved elgiganten får de efter hvad de sælger.. så der kan du let tjene over 6000,- mere i en månede hvis du sælger godt

Og hvorfor ikke?

Som Angelus er inde på, så er der også en ting som Provisionsløn.

Originally posted by Macimuz
    Nu må du lige selv løfte en finger lidt.

Ring til din fagforening og spørg dem ad. De kan som fhqwhgad nævner måske henvise dig ;)

Jeg løfter gerne alle 10 fingre, men ét er hvad fagforeningen siger, og noget andet er hvad det faktuelle folk får i løn. Derfor søger jeg folk på tweak der rent faktisk arbejder i computerbutik!

Jeg løfter gerne alle 10 fingre, men ét er hvad fagforeningen siger, og noget andet er hvad det faktuelle folk får i løn. Derfor søger jeg folk på tweak der rent faktisk arbejder i computerbutik!

Fagforeningen er dem der ved det bedst, eftersom de ved hvad alle deres medlemmer får i løn (eller skal have i løn). Du kan sige dig en gennemsnitsløn.

Du kan ikke rigtigt bruge enkelte svar til noget, for måske arbejder den ene hos noget familie, og får derved meget mere i løn end normal, og måske er en anden højt uddannet. Derfor: Spørg din (eller en anden) fagforening.

• En dansk lønmodtagers gennemsnitsløn er ca kr. 25.000,- om måneden. Detail handlen er generelt latterligt lavt lønnet, til gengæld er der rigtig dårlige arbejdstider. :boxed:
    Som alm. sælger i en computerbutik, skal du ikke regne med at hive mere end ca. kr. 17.000,- 20.000,- hjem. Nogle får sikker lidt mere, men dette er et realistisk bud.

Originally posted by Happy^

Fagforeningen er dem der ved det bedst, eftersom de ved hvad alle deres medlemmer får i løn (eller skal have i løn). Du kan sige dig en gennemsnitsløn.

Du kan ikke rigtigt bruge enkelte svar til noget, for måske arbejder den ene hos noget familie, og får derved meget mere i løn end normal, og måske er en anden højt uddannet. Derfor: Spørg din (eller en anden) fagforening.

Mmmh jeg er også medlem af en fagforening. Det er der også mange af mine kollegaer der er, men de har da ikke den fjerneste ide om hvad jeg tjener?

Og for de virksomheder der har en overenskomst aftale omkring arbejdsforhold og løn, her vil en fagforening da kun kunne fortælle hvad mindstelønnen vil være. De ved da ikke hvad folk reelt tjener?

Originally posted by M

Mmmh jeg er også medlem af en fagforening. Det er der også mange af mine kollegaer der er, men de har da ikke den fjerneste ide om hvad jeg tjener?

Og for de virksomheder der har en overenskomst aftale omkring arbejdsforhold og løn, her vil en fagforening da kun kunne fortælle hvad mindstelønnen vil være. De ved da ikke hvad folk reelt tjener?

Det er netop min poimte. Et er hvad reglerne siger, men noget andet hvad real life giver.