Forskellen på at køre 32/64 Bit i Vista

• Hej.

Jeg skal til at investere i Vista men er i tvivl om hvad der bedst kan betale sig. At installere 32BIT eller 64BIT versionen ? hvad får man ud af at køre med 64BIT versionen fremfor 32 ?

• Positivt:

Marginelt højere hastighed i Windows og visse applikationer skrevet til 64bit!

Negativt:

Det er ikke sikkert at alle spil og programmer der ikke er lavet til et 64bit miljø virker lige godt!

KLIK

• Lodret løgn det med at Windows Vista 64-bit bruger mere RAM.
    Mit Vista 64-bit bruger omtrent 700 MB hvilket var det samme med 32-bit Vista jeg kørte før.
    Kører som sagt selv 64-bit, og vil sq ikke skifte tilbage til 32-bit nu hvor alle mine programmer nu engang virker på systemet. Drivere er heller ikke noget problem som det var ved det første 64-bit Windows OS (Windows XP x64), da producenterne på en måde er pålagt at lave drivere til begge versioner af Vista OS'et.
    Har 4GB RAM i min bærbar; noget som jeg kan nyde godt af i programmer som Premiere Pro CS3, Google Earth (har brugt 3,9 GB af mineRAM med det program engang^^), og så fordelen ved ikke at skulle have en sidefil. Synes 64-bit er hurtiger at arbejde med til dagligt, og især boot tiden er hurtigere. Men generelt føles 64-bit mere "kvik", også 32-bit programmer.. Min 3DMark og PCMark score er fx omkring 5-10% bedre i snit (3DMark03 32-bit: ca 8800 points ; 3DMark03 64-bit: ca 9700 points)