32Bit OS & 2Gb grænsen!

• Hej

Fandt denne her hos anandtech http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3034&p=1 ..ok altså..32bit Vista f.eks er ikke istand til at allokere mere end max 2gb fysisk hukommelse til spil og prg..så vil det altså sige at alt over 2gb er spild, hvis mand altså tryller lidt med boot.ini og flytter grænsen en smule men det er fy fy..har jeg forstået det ret ?

Don't take life too seriously, you'll never get out of it alive.

Rettet en gang, sidst af Phero2006 ().

• Hehe hvor det minder mig om DOS-tiderne hvor man altid sad og tweakede autoexec.bat og config.sys for at presse det sidste ud af maskinen.

Til spørgsmålet. Ja du kan ændre på hvor meget RAM der kan allokeres til et enkelt program, men på bekostning og den mængde der er tilbage til "kernel". På trods af dette kan du stadigt ikke bruge mere end den "fysiske" 3GB grænse for 32bit systemer.

/ask

Originally posted by jacobask
    Hehe hvor det minder mig om DOS-tiderne hvor man altid sad og tweakede autoexec.bat og config.sys for at presse det sidste ud af maskinen.

Til spørgsmålet. Ja du kan ændre på hvor meget RAM der kan allokeres til et enkelt program, men på bekostning og den mængde der er tilbage til "kernel". På trods af dette kan du stadigt ikke bruge mere end den "fysiske" 3GB grænse for 32bit systemer.

/ask

Ja det var tider :) kan huske jeg pillede ved autoexec.bat for at kunne spille simcity.